دامداران گناوه ازچرای دام ها درمراتع سمپاشی شده پرهیز کنند
پیغام: مدیرجهاد کشاورزی گناوه گفت: کشاورزان و دامداران روستاهای درگیر آفت ملخ صحرایی این شهرستان از چرای دام های خود دراراضی، مزارع و مراتع که سمپاشی شده اند، حداقل به مدت یک هفته بجد خودداری کنند.
كدخبر: 108613
1398/02/22

به گزارش«پیغام» امان الله حیدری درگفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: اراضی چاهک،چاه شور، بینک،شول،کلر،کمالی،فخرآوری،بهمنیاری،اسلام آباد،تل برج،چاهبردی،چهارمحال،چهارروستایی، چهاربرج، مال محمود و عباسی از روستاهای درگیر به آفت ملخ هستند که تاکنون درچندین مرحله سمپاشی شده اند.

وی اظهارداشت: باتوجه به بحرانی بودن هجوم ملخ های صحرایی به این شهرستان در روز گذشته عملیات سمپاشی علیه این آفت بعد از ردیابی و کانون یابی در۱۰ روستای شهرستان گناوه بصورت همزمان انجام شد.
مدیر جهادکشاورزی گناوه افزود: در زمان حاضر هفت دستگاه سمپاش فرغونی ، یو آل وی، توربو لاینر و پشت تراکتور برای روند پیشرفت و سرعت کار سمپاشی علیه ملخ های صحرایی در این شهرستان بکار گرفته شده است.

وی اظهارداشت: ملخ ها در صورت نبود گیاه سبز قادر خواهند بود از همه چیز حتی چوب خشک تغذیه کنند و به زندگی و تخم ریزی ادامه دهند.

حیدری گفت: باتوجه به اینکه عمده کارکنان و اکیپ‌ها و کارشناسان جهاد کشاورزی گناوه ازبهمن ماه تاکنون حتی روزهای تعطیل درمناطق درگیر ملخ حضور و در حال عملیات ردیابی و مبارزه با این آفت هستند، از دستگاه های اجرایی، دهیاران و شوراهای اسلامی و مردم روستاها انتظار داریم با همه توان این مدیریت را یاری کنند.

وی بیان کرد: با وجود اینکه مبارزه با این آفت در شهرستان گناوه بطور جدی در دست اجراست اما روند تولید مثل ملخ‌ها به گونه‌ای است که پس از هر سمپاشی مجدد جایگزین می‌شوند و تعداد ملخ‌ها افزایش می‌یابد.

مدیر جهاد کشاورزی گناوه گفت: درصورتی که با این آفت بطور اصولی و جدی مبارزه نشود، امکان کشت در فصل زراعی آینده با مشکل جدی روبرو خواهد شد.

منبع: