حفر ۶ حلقه چاه برای تامین آب شهر برازجان
پیغام: حفاری ۶ حلقه چاه برای تامین آب آشامیدنی مردم شهر برازجان پایان یافت و به بهره برداری آزمایشی رسید.
كدخبر: 108676
1398/02/25

به گزارش«پیغام»به نقل از باشگاه خبرنگاران، برازجان مرکز شهرستان دشتستان و دومین شهر پرجمعیت استان بوشهر، تابستان پارسال مشکلات زیادی برای تامین آب آشامیدنی داشت. در بهترین حالت مردم این شهر چهار روز در میان آب داشتند و در برخی محله‌ها قطعی آب به یک هفته و گاه بیشتر هم می‌رسید.

یکی از راه‌هایی که مسئولان شرکت آب منطقه‌ای بوشهر برای حل این مشکل در پیش گرفتند ایجاد شش حلقه چاه بود. چاه‌هایی که حالا آماده تحویل به اداره آب و فاضلاب شده‌اند.

نماینده مجری طرح حفاری چاه های آب شرب برازجان گفت: اجرای طرح حفر چاه با تعیین پیمانکار اواخر مهر ۹۷ آغاز شد و مدت زمان اجرای طرح ۸ ماه تعیین شد.

ابوالفضل اکبرپور افزود: این طرح شامل حفر شش حلقه چاه با عمق تقریبی ۱۷۰ متر و آبدهی ۸ لیتر بر ثانیه برای هر چاه است که توان تامین آب روزانه چهار هزار مترمکعب را دارد و می‌تواند نیاز روزانه ۲۰ هزار نفر از شهروندان برازجانی را تامین کند.

وی با اشاره به روند اجرای این طرح ادامه داد: ایجاد اتاقک‌های تابلو برق، ایجاد راه‌های دسترسی به چاه ها، خطوط لوله آبرسانی به طول پنج هزار و ۲۰۰ متر، خط برق رسانی به طول سه هزار و ۲۰۰ متر، ابنیه شیرآلات، اتصالات و حوضچه‌های مسیر خط انتقال و همچنین خرید و تصب تجهیزات پمپاژ و تجهیزات درون چاهی و کنتور بخش‌های مختلف این طرح است.

نماینده مجری طرح حفاری چاه های آب شرب برازجان یادآور شد: تا کنون حفر، شست و شو، آزمایش پمپاژ و نصب لوله درون چاهی ۶ حلقه چاه انجام گرفته و همه لوله ها، اتصالات و شیرآلات مورد نیاز خط آبرسانی به طول ۵.۲ کیلومتر خریداری و نصب شده است.

اکبرپور بیان کرد: همچنین  راه‌های دسترسی به چاه ها، اتاقک‌های تابلو برق و پایه‌های برق رسانی به چاه‌ها تکمیل شده است.

وی با اعلام آماده بهره برداری بودن چاه‌های حفر شده، گفت: شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر آمادگی کامل دارد تا این چاه‌ها را برای آبرسانی به مردم برازجان به شرکت آب و فاضلاب تحویل دهد.

به گفته اکبرپور: یک حلقه از این چاه‌ها پس از پایان حفاری، برای تجهیز و بهره برداری به شرکت آب و فاضلاب روستایی تحویل داده شد که هم اکنون در حال بهره برداری است.

او اعتبار این طرح را ۷۰ میلیارد ریال عنوان کرد که حدود نیمی از آن یعنی ۳۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اختصاص یافته است.

منبع: