کارشناس هواشناسی:
وضعیت جوی استان بوشهر ناپایدار است
پیغام: کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از احتمال وقوع رعد و برق و بارش باران در سطح استان خبر داد و گفت: وضعیت جوی استان بوشهر ناپایدار است.
كدخبر: 108710
1398/02/29

به گزارش «پیغام»؛ پیام مساعدی در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که وزش جریانات جنوبی بر روی دریا طی امروز و روزهای آینده تداوم دارد.

وی افزود: امروز و فردا شرایط برای ایجاد ناپایداری‌های جوی کوتاه مدت و ایجاد توده‌های آب و هوایی همرفتی (محلی) در برخی نقاط استان به ویژه در مناطق شرقی و ارتفاعات استان فراهم است.

مساعدی اضافه کرد: این ناپایداری‌ها غالباً در ساعاتی از بعدازظهر تا اوایل شب به صورت رشد ابر و وقوع ناپایداری‌های موقت جوی همراه با وزش تندبادهای لحظه‌ای به همراه گردوخاک، گاهی رگبارهای پراکنده باران و رعد و برق دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: برای ساعات آینده آسمان استان صاف تا قسمتی ابری گاهی غبار محلی و در ساعاتی از روز بویژه در ساعات بعد از ظهر تا شب در برخی نقاط استان و گاهی روی دریا همراه با وزش باد، رشد ابر و احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: جهت وزش باد غالباً جنوب شرقی تا جنوب غربی گاهی شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۰ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و در هنگام ناپایداری در برخی نقاط استان به طور لحظه‌ای بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

مساعدی خاطرنشان کرد: طی این مدت ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی در بعد از ظهر گاهی تا ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

وی گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت دو و ۲۰ دقیقه بامداد، مد اول ساعت هشت و ۵۱ دقیقه، جزر دوم ساعت ۱۶ و پنج دقیقه و مد دوم ساعت ۲۲ و ۱۲ دقیقه خواهد بود.

منبع: