مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر:
دستگیری 13 نفر متخلف شکاروصید در شهرستان دشتستان
پیغام: مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر گفت: ۱۳ متخلف شکار و صید در عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان دشتستان به همراه سلاح‌های گلوله‌زنی و ساچمه‌زنی دستگیر شدند.
كدخبر: 108745
1398/02/30

به گزارش «پیغام» به نقل از روابط عمومی این اداره کل، فرهاد قلی‌نژاد در نشست با محیط‌بانان شهرستان دشتستان، ، حفاظت از عرصه‌های زیست محیطی مانند منابع طبیعی، مناطق حفاظت شده، شکار ممنوع و تالاب‌ها و رودخانه‌ها را رسالت همگانی دانست و اظهار داشت: خسارت به این عرصه‌ها سبب وارد شدن آسیب به جامعه می‌شود.

وی از وجود مناطق تحت مدیریت اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر خبر داد و افزود: مناطق پناهگاه حیات وحش خارگ، اثر طبیعی ملی خارگو، مناطق حفاظت شده حله، مند، پارک ملی دیر نخیلو، نایبند دارای عرصه‌های دریایی و ساحلی از مناطق زیست و زاد و ولد حیات وحش است که تحت مدیریت قرار دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از دستگیری شکارچیان متخلف در دشتستان خبر داد و بیان کرد: با تلاش یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دشتستان طی 10 روز گذشته  13 نفر متخلف شکاروصید در شهرستان دشتستان دستگیر شدند.

قلی‌نژاد افزود: با تلاش محیط بانان مستقر در پاسگاه محیط بانی شهید محمدی بخش بوشکان و اداره حفاظت محیط زیست شهرستان در حفاظت و حراست از عرصه‌های طبیعی تحت مدیریت، ضمن جلوگیری از تخلفات شکار و صید شاهد دستگیری 13 نفر متخلف درمناطق ارم، دالکی، سعدآباد، آبپخش و منطقه شکار ممنوع شاهزاده ابراهیم، تنگ باهوش، طی روزهای گذشته بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه متخلفان مذکور برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند خاطر نشان کرد: از متخلفان دستگیر شده 19 لاشه  انواع پرندگان و پستانداران وحشی کشف و آلات و ادوات شکار و صید آنها شامل یک قبضه سلاح ساچمه زنی مجاز و یک قبضه سلاح ساچمه زنی غیرمجاز و 7 رشته دام پرنده گیری ضبط شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ضمن تشکر از عوامل انتظامی شهرستان  دشتستان در همکاری با یگان محیط زیست تصریح کرد: طبیعت نیاز به حمایت عمومی مردم دارد و بر اساس اصل 50 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران وظیفه‌ای است که برعهده همه مردم است.

وی با تاکید بر این نکته که باتوجه به شرایط خاص و حساس حیات وحش رفتار مردم با حیوانات به صورت مهربانانه مهم دانست و افزود : یگان حفاظت محیط زیست آمادگی کامل برای برخورد با تخلفات زیست محیطی را دارد.

منبع: