معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر:
فاضلاب تصفیه شده شهر بوشهر مورد استفاده بهینه قرار گیرد
پیغام:معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر گفت: فاضلاب تصفیه شده شهر بوشهر یک منبع جدید و مهم آب است که باید مورد استفاده بهینه قرار گیرد.
كدخبر: 108781
1398/02/31

به گزارش «پیغام» به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، سعید زرین فر در جلسه کارگروه امور اقتصادی استان بوشهر اظهار داشت: فاضلاب در سیستم مدیریت شهری همزمان دو نقش دارد، از یک سو یک منبع پایدار و بالقوه آب است که می تواند مشکل کمبود آب مورد نیاز کشاورزی، صنعت و فضای سبز شهری را به میزان قابل توجهی بر طرف کند، از سوی دیگر فاضلاب یک تهدید بالفعل برای محیط زیست است. بنابراین باید موضوع تصفیه فاضلاب و بهره مندی از آن در فعالیت های اقتصادی و زیست محیطی مختلف به سرعت تعیین تکلیف شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر حجم پساب خروجی فاضلاب بوشهر 38 هزار متر مکعب در شبانه روز است و تاکنون دستگاه‌های اجرایی تلاش هایی برای بهره برداری از این منبع آب انجام داده اند اما به فعلیت رساندن ظرفیت های نهفته در این حجم از پساب، نیازمند هم افزایی و تعامل بیشتر است. تهیه و تدوین بسته سرمایه گذاری پساب تصفیه خانه مرکزی فاضلاب بوشهر، جذب سرمایه و اعتبار کافی برای ارتقاء تصفیه خانه و اشتغالزایی در منطقه را تسهیل و تغییر ماهیت فاضلاب از تهدید به فرصت را تسریع می کند.

زرین فر بیان داشت: ایجاد تصفیه خانه های محله ای توسط شهرداری نیز یک راهکار عملیاتی برای استفاده از پساب برای آبیاری فضاهای سبز محله ای است که با توجه به اهمیت و حساسیت های اجتماعی مربوط به سرمایه گذاری های شهرداری، بررسی دقیق تر این موضوع در دستورکار قرار گرفته است.

زرین فر در پایان افزود: مطالعات مربوط به پروژه های استفاده از پساب تصفیه خانه های شهرهای گناوه و دیلم نیز در مراحل مختلف انعقاد قرارداد با مهندسین مشاور است.

منبع: