یک بال بادخورک در عرصه‌های طبیعی بوشهر رهاسازی شد
پیغام: یک بال باد خورک معمولی که به علت ضعف جسمانی و برخورد با خودروی عبوری امکان پرواز را نداشت پس از درمان به طبیعت بازگشت.
كدخبر: 109073
1398/03/18

به گزارش «پیغام»، کارشناس بانک ژن و مسئول درمان حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: پرنده بال خورک، ۱۶ سانتیمتر طول دارد و در جا‌هایی که برای ساختن آشیانه مناسب است، مانند سقف یا زیر لبه شیروانی ساختمان و شکاف صخره‌ها یا سوراخ درخت‌ها آشیانه می‌سازد.

محمد پاپری زارعی افزود: این پرنده در ایران، تابستان‌ها فراوان دیده می‌شود.

وی ادامه داد: نقاهتگاه حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از زمان راه اندازی در مدت دوماه اخیر میزبان تعداد زیادی از گونه‌های جانوری بومی و مهاجر مصدوم استان بوشهر بوده است.

این کارشناس محیط زیست گفت: براساس امکانات موجود سعی شده بهترین اقدامات درمانی در نقاهتگاه حیات وحش برای ایجاد امکان بازگشت گونه‌های جانوری صورت گیرد.

پاپری زارعی ابراز امیدواری کرد: با توجه به روند تجهیز این نقاهتگاه، امکان بازگشت حیات وحش آسیب دیده به طبیعت افزایش یابد.

وی بیان کرد: این نقاهتگاه هم اکنون میزبان شش بُهلِه جغد انبار است که به علت تلف شدن والدین با همت فعالان محیط زیست بردخون به اداره کل حفاظت محیط زیست تحویل شده است.

منبع: