انتقاد نماینده بوشهر از بررسی حق آلایندگی هوا به شهرهای مجاور؛
گرگ‌ها بدانند که در این شهر بزرگ، گر پدر مُرد تفنگ پدری هست، هنوز
نماینده مردم بوشهر در مجلس گفت: شهرهایی که به ناحق از استان بوشهر طلب حق آلایندگی می‌کنند، صدها کیلومتر از ما دورند، اما به ناحق از ما چنین طلبی دارند.
كدخبر: 109100
1398/03/19

به گزارش «پیغام» به نقل از خانه ملت؛ عبدالحمید خدری در نطق میان دستور امروز (یکشنبه) مجلس گفت: نوزادان نگون‌بخت عسلویه ناقص می‌آیند و زود از دست می‌روند و قسم به جان‌های عزیزی که سرطان عسلویه از ما می‌گیرد، این ننگ از ما دور است. از دیوار کوتاه بوشهر پیاده شوید.

عضو کمیسیون انرژی در مجلس گفت: کدام خداشناسی می‌گوید که منافع ملی فدای مطامع استانی شود؟ دست از تعرض بردارید. مگر نه کشورِ ایران سرزمین آزادگان است؟ سرگذشت دشمن‌ستیزی و از جانگذشتگی ما را اگر نمی‌دانید لااقل مطالعه کنید. صدای بنده از تریبون خانه ملت، صدای پیر، زن، مرد و جوان استان بوشهر است، صدای نماینده ولی فقیه استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری است، صدای نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و صدای ائمه جمعه استان است.

وی با مخاطب قرار دادن روسای جمهور و قوه مقننه و نمایندگان مجلس و دولت مردان، گفت: با این سخنان حجت را بر شما تمام می‌کنم. ما که بزرگ نان‌آوران خانه‌های شما هستیم ایستاده در آستان نپسندید و صاحبان دریا را تشنه نخواهید. گرگ‌ها خوب بدانند که در این شهر بزرگ، گر پدر مُرد تفنگ پدری هست، هنوز. گرچه مردان قبلیه، خیلی‌ها کشته شدند اما توی گهواره چوبین، پسری هست هنوز. بنده به عنوان وکیل مردم نمی‌گذارم عده‌ای طماع و زیاده‌خواه پا روی بدن نیمه‌جان مردم بوشهر بگذارند.

نماینده مردم بوشهر در مجلس ادامه داد: شهرهای همجواری که به ناحق از استان بوشهر طلب حق آلایندگی می‌کنند، صدها کیلومتر از ما دورند اما به ناحق از ما چنین طلبی دارند البته هیچ سنجشی برای آلودگی هوای این شهرها انجام نشده است. آقای رییس جمهور هر چه سریعتر دستور دهید این مسئله از دستور کار معاونان‌تان خارج شود؛ در غیراین صورت عواقب آن هر چه باشد بر عهده آنان است.

خدری ادامه داد: نباید چنین باشد که مردم برای تامین حداقل‌های زندگی، ساعتها در صف بایستند و نباید از آینده خود و فرزندانشان تا این اندازه بیمناک باشند.

انتهای پیام

منبع: