ضرورت پیوند نیازمندی های جامعه و صنعت با دانشگاه
پیغام: رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر گفت: پیوند نیازمندی های جامعه و صنعت با دانشگاه به عنوان یک ضرورت، حلال بسیاری از مشکلات کشور است.
كدخبر: 109134
1398/03/21

به گزارش «پیغام»؛ رضا آذین در نشست مکتب بوشهر با موضوع "مدل یکپارچه آموزش، پژوهش و نوآوری در تعامل دانشگاه نسل سوم و صنعت" افزود: برای برقراری ارتباط با حوزه صنعت باید سعی کرد زبان خاص این حوزه یادگیری شود و سطح آمادگی فناوری در دانشگاه افزایش یابد.

وی بیان کرد: سطح استاندارد در حوزه صنعت حرفه ای و بسیار بالاست که این مهم می طلبد در ارتباط با این بخش ظرافت های خاص مرتبط با آن دیده شود.

آذین ادامه داد: در این زمینه حضور دانشگاه خلیج فارس در پالایشگاه فجر جم یک تجربه موفق در بحث ارتباط دانشگاه و صنعت است که قابلیت الگوگیری برای ارتباط با سایر بخش ها را دارد.

وی بیان کرد: دانشگاه خلیج فارس برای موفقیت در این عرصه با ایجاد هسته های پژوهشی، تعیین صورت مساله در قالب پروپزال های کارشناسی ارشد و دکتری و ارائه راه حل در کنار حضور و بازید از بخش های مختلف صنعت نفت توانست به یک موفقیت مطلوب دست پیدا کند.

آذین ادامه داد: تقویت نگاه کارآفرینانه در صنعت، برگزاری استارتاپ های دانشجویی در حوزه های صنعت یکی از راه حل های کمک کننده به ارتباط موثر صنعت و دانشگاه است.

 

منبع: