به میزبانی باشگاه توس اسپرت؛
فستیوال فوتسال پایه استان بوشهر برگزار می شود
پیغام: به میزبانی باشگاه توس اسپرت فستیوال فوتسال پایه استان بوشهر در رده های سنی زیر 14 سال برگزار می شود.
كدخبر: 109138
1398/03/21

پیغام: مدیرعامل باشگاه توس اسپرت بوشهر گفت: این جشنواره با اعتقاد به جایگاه ویژه ورزش فوتسال و بهره‌برداری از ظرفیت‌های بیشمار آن برگزار می‌گردد.

به گزارش«پیغام»؛سید عادل میری در گفتگو با «پیغام» افزود: این جشنواره نمایش و تجلی دستاوردهای باشگاه‌ها و مدارس فعال فوتبال و فوتسال استان با هدف ایجاد بستر مناسب برای نوآوری‌ها و تبادل اطلاعات، ایجاد فضای نشاط و روحیه رقابت سالم، تجلی ارزش‌های فرهنگی و ورزشی با هدایت و نظارت ارزشمند بخش متولی در هیئت فوتبال استان و مشارکت ،اداره کل  آموزش و پرورش و اداره کل ورزش و جوانان، هیئت ورزش همگانی استان، برگزار می شود.

وی افزود: این جشنواره در راستای كسب تجربه و لذت بردن بازیکنان در رده های سنی زیر ۱۳ و ۱۴ سال برای دنبال کردن مسیر رشد و پیشرفت بچه های با استعداد و محروم استان برنامه ریزی شده است.

میری درخصوص اهداف این جشنواره گفت:  حسب دستور رئیس محترم هیئت فوتبال استان دکتر نجفی ما جشنواره ایی شاد را تعریف كرده ایم كه هدف برد و باخت در آن مطرح نیست بلكه الگوهای رفتاری و اخلاقی در كنار انضباط و نظم تیمی برای سرپرستان، مربیان و بازیكنان مورد نظر است؛ بدون آن كه مسئولان درگیر نتایج شوند و قصد داریم در این جشنواره اخلاق شایسته، همبستگی و داشتن نظم را در قالب یک جشنواره در كنار سایر مسائل فنی تمرین كنیم.

وی ادامه داد:یکی از بخش‌های جذاب جشنواره نمایش افتتاحیه جشنواره می باشد که با اجرای برنامه های ورزشی و فرهنگی و هنری در بخش ویژه‌ای از جشنواره است و مهمتر از همه تعامل و مشارکت بالای رسانه‌ها در جشنواره است که پیش از برگزاری با پوشش مناسب خبری، ستاد برگزاری فستیوال بزرگ سالنی استان را یاری می‌دهند.

میری درخصوص ضرورت برگزاری چنین رویدادی گفت:برگزاری یه فستیوال در سال با توجه به علاقه نونهالان و نقشی که فوتبال و فوتسال در توسعه این رشته در قشرهای مختلف دارد، کافی نیست.به باور سایر مدیران محترم باشگاه های استان، می بایست در طول سال برای ایجاد انگیزه بیشتر و رقابت سازنده بین مدارس و شناسایی افراد مستعد باید جشنواره در قالب برنامه مشخص حداقل فصلی یکبار برگزار شود.اختصاص دو روز برگزاری جشنواره با حضور تعداد بالای نونهالان خیلی کم است و شاید فرصت بازی به همه فوتبال آموزان زیرپوشش داده نشود.باید اعضای مدارس فوتبال در قالب جشنواره به طور مستمر بارها با هم بازی کنند تا با ایجاد شور و شوق موجب جذب بیشتر نونهالان به مدارس و پرورش و تربیت بهتر آنها شویم.

وی درخصوص برنامه های جنبی این رویداد گفت:برگزاری نشست‌های تخصصی از جمله، نشست مدیران باشگاه‌ها با هدف بررسی چالش‌ها و نشست‌های تخصصی جهت بررسی وضعیت فوتبال پایه در استان با حضور رئیس محترم هیئت فوتبال استان از دیگر بخش‌های جشنواره است.

میری سرپرست برگزاری بزرگترین فستیوال سالنی استان درخصوص اهداف مهم این جشنواره گفت: با دستور ریاست هیئت فوتبال استان در فستیوال بزرگ سالنی استان، استعدادیاب های هیئت فوتبال استان  نسبت به شناسایی نونهالان مستعد برای معرفی به جشنواره کشوری اقدام می کنند بنابراین راه توسعه فوتبال در استان بوشهر با توجه به فوتبال پایه و برگزاری منظم اینگونه جشنواره هاست.

منبع: