شاهین همچنان از ساحل آرامش به‌دور است
حامی مالی که قرار بود اول هفته برای مراحل نهایی حمایت از تیم شاهین شهرداری بوشهر در لیگ برتر فوتبال، به بوشهر بیاید، فعلا دست از کار کشیده و می‌خواهد با خرید زمان در مورد این مساله تحقیقات بیشتری انجام دهد؛ تحقیقاتی که به قیمت از دست رفتن زمان برای شاهین شهرداری‌ست.
كدخبر: 109141
1398/03/21

به گزارش«پیغام» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، طبق اطلاعات دریافتی قرار بود این هفته اتفاق‌های خوبی برای شاهین بیفتد و گویا یک حامی برای پشتیبانی مالی از این باشگاه اعلام آمادگی کرده و قرار بود به بوشهر بیاید، اما در کمال ناباوری این اتفاق رخ نداد و باز هم نگرانی‌ها درباره مساله افزایش یافت.

از طرفی دیگر گفته می‌شود که هنوز شهرداری نامه یا مجوز لازم برای تیم‌داری در لیگ برتر را دریافت نکرده است، هر چند بگو مگو‌های چند روز اخیر نیز بی‌تاثیر نبوده است.

یکی از خبرگزاری‌های استان ادعا کرده است که یک گروه اقتصادی احتمالا سه‌شنبه به بوشهر بیایند، اما همه چیز در گرو اتفاقاتی است که در بوشهر رخ خواهد داد.

چیزی که مشخص است، این است که همچنان در میان مدیران باشگاه و اعضای شورای شهر اختلافاتی وجود دارد که دودش فقط در چشم شاهین و هواداران آن خواهد رفت.

پیشنهاد‌های شورا و شهرداری برای حمایت مالی

عبدالخالق برزگرزاده عضو شورای شهر بوشهر می‌گوید: مجموعه شهرداری و برخی از اعضای شورای شهر پیشنهاد‌هایی به حامی مالی موردنظر داده بودند. در این پیشنهاد مباحث مختلفی رد و بدل شده بود که مهم‌ترین آن نحوه شکل‌گیری هیات مدیره و انتخاب مدیرعامل باشگاه بود. از طرف دیگر، یکی از مسائلی که در ماه‌های گذشته ما را درگیر خود کرده اخذ مجوز از وزارت کشور برای تیم‌داری شهرداری در لیگ برتر است. تا آنجا که من اطلاع دارم حامی مالی به همین دلیل و چند مورد دیگر زمان خواسته است تا پیشنهاد ما را بررسی کند.

او تاکید می‌کند: حامیان دیگری هم در استان یا کشور هستند که اعلام آمادگی کرده‌اند، ولی باید با همه آن‌ها صحبت کنیم تا ببینیم پیشنهاد آن‌ها چیست. در نهایت پس از انجام همه این کارها، بهترین تصمیم را خواهیم گرفت.

مجوز وزارت برای تیم‌داری شاهین، دو سال اعتبار دارد

عضو شورای شهر بوشهر عنوان می‌کند: از نظر قانونی، شهرداری‌ها نمی‌توانند در لیگ برتر تیم‌داری کنند و به همین دلیل ما به وزارت کشور مراجعه کردیم. حالا قرار است که این وزارت مجوز فعالیت دو ساله به شهرداری بوشهر بدهد تا شهرداری بتواند در این دو سال مقدمات واگذاری این باشگاه را مهیا کند.

برزگرزاده بیان می‌کند: در واقع این مجوز دو ساله فرصتی بزرگ برای شهرداری بوشهر است که از یک سو بتواند انتخابی درست داشته باشد و هم به‌دلیل زمان کم، به شهرداری اجازه می‌دهد در لیگ برتر تیم‌داری و از شاهین حمایت کند.

وی می‌گوید: حالا شاید برخی بگویند از آنجا که شاهین به‌دنبال حامی برای این فصل از رقابت‌هاست، در واقع این مجوز فقط برای تیم‌داری شهرداری است و نه حمایت مالی، ولی این طور نیست. اگر مجوزی از سوی وزارت کشور داده شود، بدین معنی است که شهرداری در کنار مالکیت باشگاه می‌تواند از نظر مالی هم از شاهین حمایت کندو در این مورد هیچ مشکلی به‌وجود نمی‌آید.

در مورد ماندن یا رفتن ویسی نمی‌توانم نظری بدهم

این عضو شورای شهر بوشهر با اشاره به اینکه عبدالله ویسی یکی از مربیان باسواد و خوب کشور است، می‌افزاید: وی با تلاش بسیار توانست شاهین را به لیگ برتر برساند، ولی از نظر جایگاهی بنده نمی‌توانم بگویم که او باید در تیم بماند یا برود. در واقع این تصمیم را باید هیات مدیره و مدیرعامل باشگاه شاهین بگیرد. آن‌ها هستند که نظر نهایی را در مورد این مساله می‌دهند.

یادآور می‌شود، ویسی پس از این‌که واعظی، مدیرعامل سابق باشگاه از سمت خود استعفا کرد، در گفت‌وگویی تاکید کرده بود «مجموعه مدیریتی موجود در باشگاه اجازه نمی‌دهد که من بتوانم فعالیتم را در شاهین ادامه بدهم. کسانی در راس مدیریت باشگاه قرار دارند که اصلا فوتبالی نیستند و پایشان یکبار هم به توپ فوتبال نخورده است. شما ببینید در حال حاضر تیم ما بسیاری از بازیکنان خوب خود را از دست داده است و مقصر این مساله کیست؟ کسانی که از فوتبال هیچ شناختی ندارند این اتفاقات را رقم زده‌اند. تا همین الان هم تحمل کردم و با این وجود صلاح نیست من در باشگاه شاهین بمانم».

کیوان هاشم‌زاده یکی دیگر از اعضای شورای شهر بوشهر نیز دو روز پیش در گفتگو با خبرگزاری فارس گفته بود که «عده‌ای می‌گویند شاهین باید در دستان ما باشد و هیات مدیره‌اش ما باشیم و حاضر نیستند این تیم به بخش خصوصی واگذار شود. فکر می‌کنند این‌گونه می‌توانند بین تماشاگران محبوبیت به دست آورند و جولان بدهند، در حالی که راهش این نیست، چراکه هم شاهین و هم مردم ضربه می‌خورند».

از شاهین سو‌ءاستفاده نکنید

برزگرزاده عضو شورای شهر بوشهر می‌گوید: واقعیت این است برخی از دوستان ما که در باشگاه شاهین بوشهر فعالیت می‌کنند اطلاعاتی از این باشگاه قدیمی ندارند و الان زمینه‌ای فراهم شده است که جلو بیایند و خودی نشان بدهند. از همین جا از دوستان خود تقاضا دارم که از شاهین سو‌ءاستفاده نکنند و از این باشگاه به‌عنوان بهانه‌ای برای خودنمایی استفاده نکنند.

وی معتقد است که مسائل مربوط به باشگاه شاهین را باید به دست کسانی داد که در این زمینه اطلاعات زیادی دارند؛ کسانی که از نظر مالی و فنی می‌توانند کمک‌های فراوانی به این باشگاه مردمی و قدیمی بوشهر کنند.

برزگرزاده تاکید می‌کند: در واقع من با بخشی از صحبت‌های آقایان هاشم‌زاده و واعظی در مورد سو‌ء‌استفاده برخی از افراد از نام شاهین موافقم و معتقدم که این افراد باید از باشگاه خارج شوند. من به‌خوبی می‌دانم این افراد هنوز حتی اشخاصی مانند گرانبها، زنگویی، مصلح، دکتر اکرامی و ... را نمی‌شناسند، ولی حالا دور این تیم جمع شده‌اند تا برای خودشان وجهه‌ای کسب کنند.

گزارش: علی پورتنگستانی

منبع: