بهره برداری از 40 طرح صنعتی تا پایان سال جاری 98
پیغام: رئیس اداره طرح و برنامه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: ۴۰ طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۶ هزار میلیارد ریال امسال در استان بوشهر افتتاح می‌شود.
كدخبر: 109155
1398/03/22

به گزارش «پیغام» به نقل از روابط عمومی؛رسول گورکی در نشست بررسی روند اجرای طرح‌های تولیدی صنعتی با بیان اینکه امسال در تسریع و تکمیل طرح‌ها برنامه‌ریزی شده است اظهار داشت: تکمیل طرح‌های بالای 60 درصد تولیدی و صنعتی استان بوشهر امسال در اولویت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه پروژه‌های تولیدی بالای 60 درصد در استان بوشهر شناسایی شده است افزود: در این راستا اعتبارات مورد نیاز این طرح‌ها از طریق پرداخت تسهیلات اعتباری تامین و برای تکمیل آنها تسریع می‌شود.

رئیس اداره طرح و برنامه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از تکمیل پروژه‌ها خبر داد و گفت: 40 طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری بیش از 26 هزار میلیارد ریال امسال در استان بوشهر افتتاح می‌شود.

گورکی با بیان اینکه با افتتاح این طرح‌ها زمینه اشتغال یک‌هزار و 100 نفر فراهم می‌شود خاطرنشان‌کرد: در صورت تامین اعتبار مالی تعداد  40 طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد در زمینه صنایع غذایی، صنایع شیمیایی،کانی غیرفلزی و غیره تا پایان امسال در استان بوشهربه بهره‌برداری می‌‌رسد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته درحوزه صنعت عنوان کرد: طبق وضعیت موجود تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال تعداد 595 فقره جواز تاسیس صنعتی با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری 232 هزار و 403 میلیارد ریال، اشتغال 20 هزار نفر در زمینه صنایع شیمیایی، صنایع غذایی، کانی فلزی و غیرفلزی، صنایع پتروشیمی و دیگر حوزه‌ها در استان بوشهر در سطوح مختلف پیشرفت فیزیکی موجود است.

رئیس اداره طرح و برنامه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر تصریح کرد: استان بوشهر با وجود چندین شهرک صنعتی، نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی دارای امکانات و زیرساخت مطلوبی برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های بزرگ، متوسط و کوچک صنعتی است.

گورکی بیان کرد: با توجه به مشوق‌های موجود از جمله تسهیلات بانکی مناسب و سایر برنامه‌های حمایتی ویژه سرمایه‌گذاری تولیدی در سطح کشور و استان، بستری مناسب برای ایجاد و یا توسعه سرمایه‌گذاری فراهم  است.

وی از تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی استان خبر داد و افزود: امسال توجه ویژه‌ای به رونق تولید شده که تامین سرمایه در گردش در اولویت برنامه‌ها قرار گرفته است.

منبع: