نتایج پنجمین دوره جایزه پروفسور مشفقیان دردانشگاه خلیج فارس اعلام شد
پیغام: شش دانشجوی دانشگاه خلیج فارس بوشهر موفق شدند جایزه پروفسور مشفقیان را از آن خود کنند.
كدخبر: 109212
1398/03/26

به گزارش «پیغام»؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، پروفسور محمود مشفقیان دارای درجه فوق دکتری رشته شیمی، نخستین رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه خلیج فارس بوشهر است و اگر چه اکنون ساکن این استان نیست، اما به علت علاقه به زادگاهش، از پنج سال پیش فعالیتی را برای حمایت از دانشجویان مستعد رشته‌های فنی - مهندسی این دانشگاه آغاز کرده تا دانشجویان دغدغه دیگری به جز تحصیل نداشته باشند.

براساس شیوه نامه این جایزه، در هر سال تحصیلی از شش دانشجوی برتر حمایت می‌شود.

بنا به نتایج پنجمین دوره جایزه علمی پروفسور مشفقیان، در سال تحصیلی ۹۸-۹۹، سیدآرش مرعشیان در مقطع کارشناسی رشته مهندسی برق، ندا دهقان در مقطع کارشناسی رشته مهندسی معماری، محمدحسین دوانی در مقطع کارشناسی رشته مهندسی عمرانی، احمد غلامی در مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی برق، پرویز زاهدی در مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی نفت و سیدعلی جعفری در مقطع دکتری رشته مهندسی شیمی از این حمایت بهره‌مند خواهند شد.

شرایط دریافت جایزه پروفسور مشفقیان به این شرح است:

۱-دانشجویان مستعد در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل در دانشگاه خلیج فارس باشند.

۲- دانشجویان شاغل به تحصیل در رشته‌های مهندسی باشند.

۳- دانشجویان متقاضی بومی استان بوشهر باشند.

۴- شرایط تحصیلی دانشجو باید به صورت زیر باشد:

۴-۱- دانشجویان کارشناسی سال دوم، سوم و چهارم باید جزء ۱۰ درصد اول رشته خود باشند (سه نفر).

۴-۲- دانشجویان کارشناسی ارشد سال دوم باید جزء ۱۰ درصد اول رشته‌های مهندسی باشند (دو نفر).

۴-۳-دانشجوی دکتری سال دوم به بعد باید حداقل یک مقاله ISI داشته باشد و یکی از مدارک زبان انگلیسی IELTS حداقل ۶ یا TOEFL حداقل ۵۰۰ داشته باشد.

تبصره ۱- همه دانشجویان یاد شده باید تمام وقت به تحصیل مشغول باشند. تمدید بورسیه دانشجویان دکتری منوط به گزارش پیشرفت علمی با تائید استاد راهنما و ارائه گزارش پیشرفت و رساله دکتری است.

تبصره ۲- تمدید بورسیه برای سال‌های بعد امکان پذیر است مشروط به اینکه وضعیت تحصیلی فرد در سال‌هایی که بورسیه دریافت کرده، بهبود یافته باشد.

منبع: