دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر استان بوشهر:
فعالیت بنیاد غدیر، سیاسی و جناحی نیست +عکس
پیغام:دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر استان بوشهر گفت: فعالیت بنیاد غدیر، اقتصادی ، سیاسی و جناحی نیست بلکه تلاشی دینی و اعتقادی در جهت توسعه فرهنگ غدیر و نشر تعالیم علوی و نبوی است.
كدخبر: 109260
1398/04/03

به گزارش «پیغام»، حسین کارگر در همایش رابطین غدیر روستاهای بخش مرکزی که در شهرستان تنگستان برگزار شد، اظهار داشت: در سال گذشته بیش از هشتاد هزار نفر در استان بوشهر در روز غدیر، اطعام شدند.

وی در ادامه  با بیان این که از سال ۸۸ تا کنون به مدت ده سال است که این مسؤولیت را در استان بوشهر بر عهده گرفته  است، افزود: در این مدت فعالیتهای فرهنگی فراوانی در جهت توسعه و تعمیق فرهنگ غدیر و سیره علوی توسط بنیاد بین المللی غدیر استان بوشهر صورت پذیرفته است.

کارگر چاپ و توزیع هزاران جلد کتاب، جزوه ، بروشور ، پوستر ، عکس و خطبه غدیریه و اجرای مسابقات متعدد علمی ، فرهنگی و هنری و اعطای جوایز ارزنده و نفیس در ایام دهه ولایت و امامت، بخشی از این فعالیت ها بوده است.

وی با ذکر حدیثی از معصوم علیه السلام گفت: ثواب اطعام یک مؤمن در روز غدیر برابر با ثواب اطعام هزار پیامبر یا وصی پیامبر یا شهید است، و هر سال این سنت حسنه توسط بنیاد غدیر انجام می شود .

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر استان بوشهر گفت: امسال برنامه فعال سازی رابطین روستایی در دستور کار بنیاد غدیر قرار گرفته و رابطین غدیر در کلیه روستاهای استان، فعال خواهند شد.

کارگر خاطر نشان کرد: از افرادی که از انگیزه دینی قوی و مقبولیت اجتماعی خوبی برخوردارند به عنوان رابط غدیر استفاده می شود.

به گفته این مقام مسئول، رابطین غدیر با انگیزه الهی و با عشق به مولا علی و اهل بیت علیهم السلام فعالیت خود را انجام می دهند و حقوق و اجر مادی دریافت نمی کنند.

همچنین در این همایش، غلامحسین پولادی مسؤول نمایندگی بنیاد غدیر بخش مرکزی شهرستان تنگستان با استناد به فرازهایی از خطبه دوازدهم نهج البلاغه، به ارزش والای فعالیت رابطین غدیر و اجر معنوی و الهی آنان اشاره نمود.

در پایان این همایش، احکام مسؤولیت رابطین غدیر به آنان اعطاء گردید.

 

منبع: