رییس اداره آموزش ابتدایی دوره دوم آموزش و پرورش استان بوشهر:
هیچ مدرسه ای نباید از ثبت نام دانش آموزان اتباع سر باز بزند
رئیس اداره آموزش ابتدایی دوره دوم آموزش و پرورش استان بوشهر با اعلام اینکه حدود 6 هزار و 600 دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان بوشهر تحصیل می‌کنند، اظهار کرد: به جز مناطق ممنوعه و منطقه خارگ که قابلیت پذیرش اتباع را ندارد هیچ مدرسه‌ای نباید از ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی سر باز بزند.
كدخبر: 109282
1398/04/03

به گزارش «پیغام» به نقل از ایسنا ، شهرام ستوده منش در جمع خبرنگاران گفت: اتباع محصل در استان را کشورهای افغانستان، پاکستان و عراق تشکیل می دهند که افغانستان با 6 هزار و 500 دانش آموز بیشترین آمار اتباع را در استان دارد.

وی تصریح کرد: حدود 4 هزار و 900 دانش آموز اتباع خارجی در دوره ابتدایی تحصیل می کنند که بیشترین آمار از لحاظ دوره تحصیلی در این دوره است و آموزش متوسطه اول، یک هزار و 161 دانش آموز و متوسطه دوم نیز 503 دانش آموز اتباع را در خود جای داده اند.

رئیس اداره آموزش ابتدایی دوره دوم آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: در استان سه منطقه آموزشی ممنوعیت ثبت نام دانش آموزان اتباع را دارند که گناوه، ریگ و دیلم از جمله شهرستان های اعلام شده از وزارت است.

ستوده منش با بیان اینکه ثبت دانش آموزان اتباع همانند دانش آموزان عادی بوده و محدودیت جغرافیایی نیز برای این دانش آموزان قابل اجرا است، گفت: به جز مناطق ممنوعه و منطقه خارگ که قابلیت پذیرش اتباع را ندارد هیچ مدرسه ای نباید از ثبت نام دانش آموزان اتباع سر باز بزند.

وی خاطرنشان کرد: پاسپورت، کارت آمایش 14 و برگه حمایت تحصیلی از الزامات ثبت نام دانش آموزان اتباع است و مدیران مدارس برای ثبت نام اتباع به موارد شیوه نامه ثبت نام اتباع آموزش و پرورش توجه داشته باشند.

رئیس اداره آموزش ابتدایی دوره دوم آموزش و پرورش استان بوشهر یادآور شد: عدالت و برابری بین همه مردم اولویت دینی و اساسی کشور ماست و آموزش و پرورش استان هیچ تبعیض و تفاوتی بین دانش آموزان ایرانی و اتباع را بر نمی تابد و امیدواریم که در این راستا همکاری لازم با دانش آموزان اتباع در همه زمینه ها اتفاق بیافتند.

شهرام ستوده منش با اشاره به اینکه شهرستان های بوشهر و دشتستان بیشترین تعداد دانش آموز اتباع را دارند، افزود: شهرستان بوشهر یک هزار و 790 دانش آموز و شهرستان دشتستان یک هزار و 552 دانش آموز اتباع دارد و در همین راستا بیشترین خدمات را در زمینه دانش آموزان اتباع دریافت می کنند.

منبع: