طنز/ نیش ستون
اخطار شدید وزیر صنعت به خودروسازان؛ ‌به هیچ عنوان ‌خودرو ‌در پارکینگ‌ها انبار نشود. وی افزود: البته اگر کیف‌تان گرفت خودروها را انبار بکنید که بعدها گران بفروشید، تلواری، کوفتی، زهرماری چیزی بگذارید رویش که هلی‌شات امت همیشه در صحنه از آنها فیلم نگیرد و آبروریزی نکند.
كدخبر: 109548
1398/04/18

پیغام: برخی از اخبار منتشر شده در رسانه ها و فضای مجازی، سوژه طنز "اسماعیل منصورنژاد" طنز نویس بوشهری شده که در ستون طنز "نیش ستون" شماره 806هفته نامه پیغام آمده است، در ادامه می خوانید:


🔴 اخطار شدید وزیر صنعت به خودروسازان؛ ‌به هیچ عنوان ‌خودرو ‌در پارکینگ‌ها انبار نشود.

وی افزود: البته اگر کیف‌تان گرفت خودروها را انبار بکنید که بعدها گران بفروشید، تلواری، کوفتی، زهرماری چیزی بگذارید رویش که هلی‌شات امت همیشه در صحنه از آنها فیلم نگیرد و آبروریزی نکند.

🔴 شبکه‌های اجتماعی: در شهر دامغان از مسافرین نفری ۱۰۰۰تومان می‌گیرند تا بگذارند نماز بخوانند.
البته نیروی انتظامی اعلام کرده طرف را دستگیر کرده‌اند، ولی اسم این یکی را باید بگذارند مالیات بر  نماز توسط افراد خودسر و خارج از حوزه خداوند. اگر همین‌طوری پیش برویم، احتمالاً برای غسل واجب هم باید مالیات بدهیم. فردا یهو دیدی یک نفر آمد در خانه و آمار گرفت قرار است بروی حمام یا نه، بعد که فهمید مثلاً فردا یا پس‌فردا قرار است بروی حمام، همانجا درب حیاط مالیات را می‌گیرد و می‌رود سراغ خانه بعدی. درآمد خوبی هم دارد.

نیروی انتظامی دردسرش کم بود، باید از این بعد نمازخانه‌ها را هم بپاید که کسی به خاطر نماز از مردم پول نگیرد.
🔴 دستور وزیر راه برای پیگیری فوری و جدی علت سانحه تصادف بزرگراه شیراز - خرامه
اولاً زیاد به خودتان فشار ندهید، ثانیاً  دستور فوری نمی‌خواهد اخوی جان. وقتی ناظرها می‌روند زیر کولر که نظر نخورند و افسار را هم می‌دهند دست کارگری که یا حقوق نمی‌گیرد یا آنقدر می‌گیرد که فقط بتواند سر کار با آن آب‌معدنی بخرد تا از تشنگی نمیرد، نتیجه‌اش می‌شود همین. به زبان فارسی یعنی کارگر با لودر راه را درست سر پیچ می‌بندد و با رنگ فشاری روی سنگ‌های 10 تنی می‌نویسد «راه بسته است» و بعد هم ول می‌کند و می‌رود خانه‌اش.

حالا شب اگر یکی با سرعت قانونی از آنجا رد شد، دندش هم نرم که از فاصله 5 متری بعد از پیچ، رنگ فشاری بر روی سنگ بلوار را تشخیص بدهد تا کشته نشود.
خواهشاً در باره «فوری و جدی» به خودتان زحمت ندهید. بگردید همان کسی را پیدا بکنید که گفته تابلو شب‌نما نمی‌خواهد و با رنگ فشاری سر و ته قضیه را هم بیاورید تا اقتصاد مقاومتی بکنیم.

  ⬛️  ⬛️  ⬛️  ⬛️  

◻️‏شکرپلو و غاپ از بوشهر ثبت ملی شد

بله، در خبرها آمده که «غاپ و شکرپلو بوشهری» ثبت ملی شد و چنین و چنان و... تا الان عده‌ای دارند بشکن می‌زنند به خاطر این پیروزی بزرگ و فتح‌الفتوح.

بنده یک خط هم ننویسم، خودتان می‌توانید اتوماتیک با همین تیتر تا یک ساعت بدون عوارض جانبی بخندید.
حالا شکرپلو که هیچ جای مملکت وجود ندارد، الا بوشهر. می‌ماند «غاپ» یا همان پنیر درخت خرما که نه در خوزستان است، نه در هرمزگان و کرمان و فارس و ... نه هیچ جای دیگر. جای دیگری هم «غاپ» پیدا بشود، مثل مال ما بوشهری‌ها نمی‌شود. چرا ندارد. غاپ بوشهر هم آلزایمر را درمان می‌کند، هم ترک پا را جوش می‌دهد، هم جلو گرما را می‌گیرد، هم سکسکه را بند می‌آورد، هم برای چیزهای دیگر خوب است.

البته به شرطی که نخوری و بمالی. اگر بخوری، کارهای دیگری می‌کند که بنده نمی‌توانم بگویم، ولی در همین حد می‌فهمم که «غاپ» را باید تنهایی و در فاصله 10 کیلومتری شهر (یعنی وسط یک شهرک صنعتی) بخوری که.... الان جنابعالی داری می‌خندی و بهتر است همین جا سرش را هم بیاورم.

حالا نه اینکه بنده یا کسی دیگر خدای نخواسته با «غاپ» و شکرپلو و چه می‌دانم رنگینک مشکل داریم، حاشا و کلا. ولی وقتی استان بوشهر 50 شهرک صنعتی دارد و فقط به درد این می‌خورند که بروی آنجا «غاپ» بخوری، علاوه بر همین دو قلم، منگک و کاکل و پرپین یا همان پرگو را هم ثبت ملی بکنند تا چشم حسود کور.

چندتا شهرک صنعتی هم برای غاپ و این جور چیزها بسازید که وقتی این همه برق مصرف می‌کنند، توجیه صنعتی هم داشته باشند. مثل شهرک صنعتی غاپ یا شهرک صنعتی رنگینک و چه می‌دانم.... جنابعالی خودت بلد نیستی شهرک صنعتی در همین مایه‌ها بسازی که منتظری بنده مطلب را ادامه بدهم؟

منبع: