کشف زمین خواری ۳۰۰ میلیارد ریالی در دشتستان
پیغام: فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: ۲۰ هکتار اراضی ملی به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال از دست زمین خواران در شهرستان دشتستان آزاد شد.
كدخبر: 109549
1398/04/18

به گزارش «پیغام»، سردار خلیل واعظی افزود: در پی دریافت اخباری مبنی بر تصرف اراضی مرغوب ملی در شهر برازجان به دست افراد سودجو، کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان دشتستان اقدامات خود را به صورت ویژه آعاز کردند.

وی ادامه داد: پس از استعلام از مراجع قانونی و بازدید‌های میدانی با حضور کارشناسان، مشخص شد پنج سودجو دست به تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی مرغوب ملی در قالب قطعات ۲۰۰ متری به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال در شهر برازجان زده‌اند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر بیان کرد: نیرو‌های پلیس با هماهنگی قضائی پنج متهم به زمین خواری را در این زمینه شناسایی، دستگیر و به مرجع قضائی معرفی کردند.

سردار واعظی، انجام گشت زنی مستمر یگان حفاظت سازمان‌های مربوط در محدوده اراضی ملی، برخورد قاطع دستگاه قضائی با متصرفان اراضی ملی، اتخاذ سیاست‌های کیفری مناسب در برخورد با پدیده زمین خواری، اطلاع رسانی و بهره گیری از سامانه‌های اطلاعاتی، کد‌های رهگیری و افزایش هزینه جرم در برخورد با زمین خواران را از راهکار‌های مهم پیشگیری از سوء استفاده افراد فرصت طلب از اراضی ملی عنوان کرد.

منبع: