سرپرست اداره بندر و دریانوردی گناوه:
کاهش 13 درصدی تخلیه و بارگیری در بندر گناوه
پیغام: سرپرست اداره بندر و دریانوردی گناوه با اشاره به کاهش تخلیه و بارگیری کالا در این بندر گفت: ۴۵ هزار و ۷۰۲ تن کالا در سه ماه نخست امسال در بندر گناوه تخلیه و بارگیری شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد کاهش دارد.
كدخبر: 109566
1398/04/19

به گزارش «پیغام» به نقل از تسنیم، داود بهادری در جمع خبرنگاران در گناوه، با اشاره به تجاری بودن این بندر به عنوان یکی از ویژگی‌های گناوه اظهار داشت: بیشتر مردم ساحل نشین گناوه از دریانوردی و تجارت دریایی امرارمعاش می‌کنند  چراکه گناوه به عنوان بندر تجاری و ملوانی در ایران شناخته شده است.

وی، با اشاره به عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر گناوه خاطر نشان کرد: مجموع تخلیه بارگیری بندر گناوه در سه ماه نخست امسال 45 هزار و 702 تن کالا بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 13 درصد کاهش داشته است.

سرپرست اداره بندر و دریانوردی گناوه از افزایش صادرات در این مدت خبر داد و خاطر نشان کرد: در سه ماه نخست امسال در این بندر 2 هزار و 655 تن کالا صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 294درصد افزایش دارد.

وی، عمده کالاهای صادراتی را تره بار و مواد معدنی دانست و گفت: عمده این محصولات  از طریق بندر گناوه به کشورهای کویت و قطر صادر شده است.

بهادری، بااشاره به توسعه زیرساخت‌های بندر در گناوه و تحقق مطالبات لنج‌داران و صاحبان شناورهای تجاری تصریح کرد:لایروبی کانال ورودی گناوه تا دوماه آینده انجام می‌شود و عمق این کانال از 3.5 متر به 4 متر افزایش می‌یابد .

وی با بیان اینکه ظرفیت خور گناوه 300 موتور لنج  است افزود:در گناوه 600 موتور لنج فعال است که مشکلاتی در  تردد آنها وجود دارد که با لایروبی این کانال این مشکل شناورها برطرف می‌شود .

سرپرست اداره بندر و دریانوردی گناوه با بیان اینکه جمع آوری شناورهای مغروقی در آبهای گناوه در دستور کار قرار دارد افزود:یکی از مواردی که ایمنی موتور لنج‌ها را به خطر انداخته وجود 80 موتور لنج غیر فعال و نیمه مغروقی است که در صدد هستیم آنها را از خور خارج کنیم تا مشکل تردد شناورها حل شود و ضریب امنیتی در بندر گناوه افزایش یابد.

منبع: