فرمانده انتظامی استان بوشهر:
جرایم سایبری در استان ۵۶ درصد افزایش داشته است
پیغام: فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: از ابتدای امسال تاکنون جرایم سایبری در استان ۵۶ درصد افزایش داشته است، اما بیش از ۸۵ درصد این جرایم کشف شده است.
كدخبر: 109621
1398/04/23

به گزارش «پیغام»؛سردار خلیل واعظی افزود:استان بوشهر از جمله استانی‌هایی است که کمترین میزان افزایش جرایم سایبری را دارد، اما از ابتدای سال شاهد افزایش ۱۴۰ درصدی برداشت‌های غیرمجاز اینترنتی از حساب‌های بانکی هستیم.

وی بیان کرد: یکی از موثرترین راه‌های پیشگیری از این جرم فعال سازی رمز‌های پویا یا رمز دوم یک بار مصرف است که قرار بود از اول خرداد در بانک‌های و موسسات اعتباری فعال شود، اما به علت فراهم نبودن زیرساخت‌ها این امر محقق نشده است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: شهروندان هنگام استفاده از خدمات بانکداری الکترونیکی از کارت‌های با مبالغ پایین استفاده کنند و از کارت حقوقی یا کارت‌های بانکی با مبالغ بسیار زیاد برای تراکنش‌های پایین بانکی به صورت اینترنتی استفاده نکنند.

سردار واعظی از مردم خواست قابلیت‌های اطلاع رسانی پیامکی خودرا فعال کنند تا به محض برداشت‌های غیرمجاز یا سرقت‌های راحتمالی بلافاصله از موضوع اطلاع یابند و رمز اول و دوم خود را تغییر دهند.

وی عنوان کرد: از آنجا که درصد بالایی از برداشت‌های غیر مجاز از طریق گرفتار شدن مالباختگان در درگاه‌های جعلی بانکی (فشینگ) اتفاق می‌افتاد توصیه می‌شود هنگام استفاده از این خدمات بانکی، خودشان نسبت به تایپ نشانی در نوار نشانی اقدام کنند.

منبع: