معاون سواد آموزی استان خبر داد:
افزایش 8 درصدی سرانه آموزشی دوره های سوادآموزی دراستان
پیغام: معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: سرانه آموزشی در سال جاری نسبت سال گذشته بیش از 8 درصد افزایش یافته است.
كدخبر: 109622
1398/04/23

به گزارش«پیغام»؛ غلامرضا دانش فر در بازدید از حوزه امتحانی دوره های  مختلف سواد آموزی بخش مرکزی شهرستان بوشهر با  تقدیر از کارهای صورت گرفته در با سوادی افراد جویای خواندن و نوشتن اظهار داشت : سرانه آموزشی در سال جاری نسبت سال گذشته دوره های سوادآموزی و انتقال بیش از 8درصد افزایش یافته است.

وی افزود: طرح های مختلفی برای کمک بیشتر به منظور نظارت و اجرای بهتر برنامه های سوادآموزی به دفتر مرکزی پیشنهاد شده و که جهت اجرا در حال تبیین و بررسی می باشد.

معاون سواد آموزی استان بوشهرادامه داد: در سال جاری نیز تاکنون نسبت به سال قبل در بحث تحت پوشش قرار دادن افراد جویای سواد به رشدی بیش از 66درصد رسیده ایم.

دانش فر اضافه کرد: در سال قبل افراد جذب شده در طرح ها و برنامه های دوره های مختلف سوادآموزی در استان 3 هزار 821 نفر بوده که این رقم در سال جاری به 6 هزار و 393 نفر رسیده است.

وی  در ادامه " بحث سلامت  برگزاری امتحانات پایانی را  بسیار مهم دانست "و بیان داشت: جهت کیفیت بخشی و سلامت بیشتر آزمون های گرفته شده از سواد آموزان پس از تصحیح در مناطق و شهرستان ها، توسط  کارشناسان در استان مورد بازبینی دقیق قرار خواهد گرفت.

وی به برگزاری ارزشیابی های ادواری طول سال تحصیلی هم اشاره ای نمود و افزود: در طول سال تحصیلی توسط آموزش دهندگان جهت آشنایی بهتر سواد آموزان با آزمون های پایانی ارزشیابی های تکمیلی برگزار می گردد.
معاون سواد آموزی استان با بیان اینکه "استفاده از تمام ظرفیت ها در تمامی مناطق و شهرستان ها" لازم و ضروری می باشد، تصریح کرد: باید در کنار نظارت مستمر بازرسان استان، از تمام ظرفیت ستاد امتحانات شهرستان ها و مناطق نیز  بهره کافی گرفته شود.

 

منبع: