اسکله بندر لاور ساحلی بوشهر به سازمان بنادر واگذار شود
پیغام: نماینده شهرستان های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی خواستار واگذاری اسکله بندر لاور ساحلی به سازمان بنادر و دریانوردی برای رونق تجارت صادرات در این بندر شد.
كدخبر: 109630
1398/04/23

به گزارش «پیغام»؛سید کمال الدین شهریاری در نشست مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر افزود: اسکله این بندر اکنون در اختیار شیلات است ولی به لحاظ زیرساخت امکاناتی برای تجارت و صادرات دارد.

وی بیان کرد: تحقق این مهم می‌تواند فرصتی ارزشمند باشد که در این زمینه انتظار می‌رود استاندار زمینه انتقال هر چه سریع‌تر اسکله لاور بندر ساحلی از شیلات به سازمان و بنادر را فراهم کند.

شهریاری با تاکید بر ضرورت تأمین اعتبار سد خائیز گفت: روند عملیاتی این سد از سختی زیرزمین بالا آماده و در مرحله دیواره است که در صورت تأمین اعتبار در سال ۹۹ قابلیت آبگیری دارد.

وی همچنین با تقدیر از سفر هیأت دولت به استان بوشهر اظهار داشت: در اسفندماه سال گذشته اعتبارات بسیار خوبی برای ۲ شهرستان دشتی و تنگستانی گذاشته شد که در سال‌های گذشته مورد بی مهری بودند.

شهریاری ادامه داد: توسعه نیافتن این شهرستان‌ها در مقایسه با سایر شهرستان‌ها مشهود است که با این شرایط اختصاص اعتبار از محل سفر رئیس جمهوری آهنگ رشد و توسعه این شهرستان‌ها آغاز شده است.

وی افزود: استاندار و سازمان برنامه و بودجه اعتبار سفر رئیس جمهوری را هر چه سریع‌تر ابلاغ کنند تا ردیف‌های که در اعتبارات سفر مبلغی برای آنها پیش بینی شده هر چه زودتر اجرایی شود.

شهریاری تاکید کرد: دولت نیز باید روی دستاوردهای سفرهای رئیس جمهوری تعصب و دقت بیشتری داشته باشد زیرا پس از اتمام کار دولت برنامه‌های مدنظر در دولت آینده با جدیت کامل اجرا نمی‌شود.

وی گفت: در این زمینه اعتبارات سفر باید با یک نگاه ویژه مورد توجه قرار گیرد تا با تخصیص این اعتبارات بسیاری از طرح‌های پیش بینی شده در همین دولت اجرایی شود.

شهریاری در ارتباط با اهمیت برق رسانی به سایت پرورش میگوی مند بیان کرد: با مساعدت و دستور جهادی استاندار بوشهر این مشکل بزودی برطرف می‌شود تا پرورش دهندگان میگو در این زمینه مشکلی نداشته باشند.

وی اضافه کرد: انتظار است همه مسئولان این چنین برخورد فوری برای حل مشکلات و گره گشایی از کار آنها داشته باشند.

۷۲۱۲/‏۶۰۴۳

منبع: