توضیحات مدیریت پسماند بوشهر درباره برخورد کارگر شهرداری با یک سگ
پیغام: مدیریت پسماند بوشهر توضیحاتی درباره تصویر منتشر شده در خصوص برخورد کارگر شهرداری با یک سگ ارائه داد.
كدخبر: 109641
1398/04/24

به گزارش«پیغام»، در یکی دو روز اخیر تصویری در شبکه‌های اجتماعی استان بوشهر منتشر شد که نشان می‌داد یکی از کارگران شهرداری بوشهر شب هنگام در یکی از محلات قدیمی این شهر حال گرفتن دم یک سگ است که چند نفر از اهالی محل به کمک سگ می‌آیند و با پاکبان برخورد می‌کنند.

حالا پس از این ماجرا که با واکنش‌های مختلف مردم رو به رو شده و از آن به عنوان آزار این حیوان به دست این کارگر یاد شده، سازمان مدیریت پسماند شهرداری بوشهر اطلاعیه‌ای صادر کرده است.

این اطلاعیه به شرح زیر است:
در راستای شکایات متعدد شهروندان ازطریق مراجعات حضوری وتماس باسامانه ۱۳۷ مبنی برمزاحمت و گزیدگی توسط سگ‌های بلاصاحب درمحلات مختلف شهربوشهر سازمان مدیریت پسماند متصدی امورجمع آوری این سگ‌های بلاصاحب شده،با توجه به حساسیت‌های محیط زیستی واحترام به حقوق حیوانات این ماموریت به صورت زنده گیری درشهر بوشهر درحال انجام است.

درمورد کلیپ پخش شده مبنی بر اهمال یکی از کارکنان زحمتکش پاکبان در برخورد با این حیوانات پس رویت، تذکر لازم و برخورد با وی صورت گرفته است، اما این انصاف است کارگری که ازشدت گرما بستری می‌شود و بعد برای حفظ جان شهروندان شب تاصبح به زنده‌گیری سگ‎ها مشغول است، به دست چند نفر مورد ضرب وشتم قرار گیرد؟

اما سازمان مدیریت پسماند به اطلاع می‌رساند باتوجه به حساسیت موضوع و احساس تکلیف شهروندان و پیگیری متعدد، ادامه این ماموریت باحفظ آرامش ورعایت نکات بهداشتی وایمنی وحفظ جان شهروندان عزیز وحقوق حیوانات به انجام می‌رسد.

در همین حال، معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری بوشهر در خصوص تصویر منتشر شده به ایسنا گفته است: تصویر منتشر شده کامل نیست، چون بحث شکایت‌های مردمی درباره جمع آوری سگ‌های ولگرد در محله بهبهانی و بوستان باسیدون مطرح بود، ما مجبور به زنده گیری هستیم و هنگام کار موقعیتی پیش آمده و سگ از قلاده در رفته است، بنابراین کارگر مجبور به این رفتار شده و دم حیوان را گرفته است.

مهدی عالی پور افزود: من آن شب حضور داشتم و دیدم که دو سگ به یک خانواده حمله کرده‌اند، حالا این سگ بوده یا سگ دیگری نمی‌دانم. اما ما به خاطر امنیت مردم مجبور هستیم این حیوانات را بگیریم، زیرا سگ ناقل بیماری‌های زیادی است و تنها به روش زنده گیری می‌شود  آن‌ها را گرفت.

وی ادامه داد:بعد از این اتفاق،دو شهروند به شکل ناخوشایندی با کارگر شهرداری برخورد کردند که تا نیمه‌های شب درگیر این موضوع بودیم.

معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری بوشهر بیان کرد: کارگر مورد نظر جریمه نقدی شده و مطابق قانون، کسر از حقوق و درج در پرونده نیز صورت گرفته، اما به اعتقاد من مقصر نیست با این وجود مجازات انجام شده است.

عالی پور گفت: برنامه‌ای که طبق دستورالعمل انجام می‌شود زنده گیری و انتقال به کمپ است که پس از آن عقیم سازی شده و واکسن‌های مربوط را دریافت می‌کنند و در همان جا نیز نگهداری می‌شوند و رهاسازی نداریم.

منبع: