۷۵۰۰‌ مترمکعب پروژه آب‌‌شیرین کن تنگستان فعال شد
پیغام: فرماندار تنگستان با تاکید بر حل مشکلات آبرسانی روستاهای ساحلی گفت:پروژه آب‌‌شیرین کن ۷۵۰۰ مترمکعبی نوار ساحلی دلوار تنگستان فعال شده که با بهره‌برداری از آن مشکل تامین آب آشامیدنی این شهر و روستاهای ساحلی تنگستان برطرف می‌شود.
كدخبر: 109660
1398/04/25

به گزارش«پیغام»به نقل از تسنیم، عبدالحسن رفیعی‌پور در نشست با دهیاران بخش  ساحلی دلوار و خانواده‌های آنها ضمن تشکر از تلاش‌ها و زحمات شبانه‌روزی دهیاران ، به نقش و جایگاه مهم دهیار به‌عنوان مدیر ارشد روستا اشاره کرد و اظهار داشت: دهیاران به‌عنوان منتخبان غیرمستقیم مردم، مجری تصمیمات شورا و مدیریت کلان شهرستان می‌باشند و بازوان اجرایی بخشدار و پیشانی ارائه خدمت در روستاها به شمار می‌روند.

فرماندار تنگستان بر نقش و اهمیت دهیاری در رشد، توسعه پایدار و افزایش سطح رفاه روستاییان تاکید کرد و افزود: ما باید به دنبال باز کردن گره‌های زندگی مردم باشیم و به هر طریقی که می‌توانیم، رضایت مردم را جلب کنیم ، دهیاری‌ها نیز به سبب ارتباط مستقیم با روستاییان از تمام مسائل و مشکلات حوزه کاری خود آگاه هستند و می‌توانند بهترین برنامه ریزی را در این زمینه انجام دهند.

وی به اهمیت توسعه روستایی در دولت اشاره کرد و گفت: خدمات دولت تدبیر و امید در روستاها نشان دهنده اهمیت توسعه روستایی و ایجاد امکانات مورد نیاز برای روستائیان است و دولت تدبیر و امید یک نگاه ویژه به روستاها دارد و معتقد است توسعه روستاها زیربنای توسعه ملی است.

رفیعی‌پور با اشاره به مشکلات بحران آب و راه‌های ارتباطی در بخش ساحلی دلوار  تنگستان افزود: پروژه آب‌‌شیرین کن 7500 مترمکعبی دلوار فعال شده که با بهره‌برداری از آن مشکل تامین آب آشامیدنی این شهر و روستاهای ساحلی تنگستان برطرف می‌شود.

فرماندار تنگستان سد خاییز را یکی از پروژه‌های مهم تنگستان دانست و خاطر نشان کرد: با تکمیل این پروژه مهم ضمن تامین آب اراضی کشاورزی به ویژه نخلستان‌های اهرم زمینه ایجاد اشتغال روستایی بیش از پیش فراهم می‌کند.

وی، محور ساحلی تنگستان را پرخطر دانست و با بیان اینکه سال قبل 54 نفردر این محور کشته شدند افزود: تکمیل بزرگراه تنگستان به دیر در نوار ساحلی امری مهم و ضروری است که در این راستا راهکارهای لازم برای تسریع این پروژه تدوین شده است.

رفیعی‌پور با تاکید بر توجه به اشتغال روستایی بیان کرد: سال قبل 27 میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی تخصیص یافت که نقش تاثیرگذاری در اجرای طرح‌های تولیدی و اقتصادی داشت.

رفیعی‌پور، تنگستان را نماد مبارزه با استعمار داست و تاکید کرد: تنگستان دارای 3 شهر و 124 روستا است که 70 درصد جمعیت تنگستان در روستاها سکونت دارند.

وی  با تاکید بر تحقق مطالبات مردم تنگستان در حوزه آب آشامیدنی و محور مواصلاتی اظهار امیدواری کرد: با اجرا و بهره برداری از آب شیرین کن دلوار و تکمیل پروژه اتوبان بوشهر، دلوار،  دیر از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور شاهد رفع مشکلات اساسی مردم بخش دلوار باشیم.

منبع: