متخلفان فعال محیط زیست دشتستانی را با ضربات چاقو زخمی کردند+عکس
پیغام: رئیس هیات مدیره انجمن دوست‌داران طبیعت بخش سعدآباد دشتستان روز گذشته هنگام جلوگیری از آتش زدن درختان جنگلی مورد حمله تخریب کنندگان محیط زیست قرار گرفت و بر اثر ضربه چاقو زخمی شد.
كدخبر: 109686
1398/04/26

پیغام: خبر رسید مرد سبزِ داستانِ ما چاقو خورده و در بیمارستان بستری شده، آن هم به این خاطر که عاشق درختان بوده؛ راستی قیمت دلسوزی برای طبیعت چقدر است؟

به گزارش «پیغام»؛ ماجرا از این قرار است که چند نفر در حال آتش زدن درختی بوده اند که مردِ سبزِ قصه‌ی ما از راه می‌رسد و به آنها تذکر می‌دهد که طبیعت را از بین نبرند. بعد هم درگیری اتفاق می‌افتد و ضرب چاقو به میان می‌آید.

رییس حفاظت محیط زیست شهرستان دشتستان در تشریح جزییات این واقعه به ایسنا گفت: آقای "مسعود فربود" شب گذشته با چند نفر روبرو می‌شود که در حال آتش زدن چند درخت هستند، می‌رود و به آنها تذکر می‌دهد که این کار شما درست نیست و این درختان سبز و زنده هستند، و گناه دارند. آنها می‌گویند به تو ربطی ندارد و این درختان در زمین خودمان است، دوست داریم آن را آتش بزنیم، و وقتی قصد می‌کند با دوربین گوشی‌اش از صحنه فیلم بگیرد با او گلاویز می‌شوند و همانجا درگیری بین ایشان رخ می‌دهد.

صادق پورسالم ادامه داد: در طی این درگیری گوش آقای فربود پاره می‌شود و صدمات دیگری نیز به او وارد می‌کنند، پس از انتقال او به درمانگاه سعدآباد برادر آن شخص ظاهرا با چاقو حمله می‌کند به او و بعد او را فوری به بیمارستان شهید گنجی برازجان انتقال می دهند و در آنجا به دلیل پارگی گوش توصیه می کنند که او را به بوشهر انتقال دهند و در نهایت مصدوم به بیمارستان شیراز انتقال می‌یابد.

وی بیان کرد: در حال حاضر مصدوم در بیمارستان شیراز بستری می‌باشد، من با پدر آقای فربود صحبت کرده‌ام و حال عمومی ایشان خوب است ولی به دلیل جراحات وارده بر اثر ضربه چاقو و... در اتاق عمل به سر می‌برد.

رییس محیط زیست دشتستان خاطرنشان کرد: شخص مذکور ظاهرا شناسایی شده ولی از وضعیت دستگیری وی اطلاعی ندارم.

پورسالم با اشاره به اهمیت محیط زیست و حفظ آن گفت: آقای "مسعود فربود" از فعالان خوب حوزه محیط زیست در شهرستان دشتستان و رییس هیئت مدیره انجمن دوستداران طبیعت سعدآباد و کسی است که وقت و منابع شخصی‌اش را برای حفظ طبیعت و محیط زیست هزینه کرده است.

این مسئول محیط زیستی اضافه کرد: متاسفانه امروزه آسیب به محیط زیست و طبیعت پیرامونی به شکل یک معضل مطرح است. فرهنگ عمومی زیست محیطی جامعه ما نباید اینقدر پایین باشد که اگر به کسی برای آتش زدن یک درخت تذکر می‌دهند موضوع به درگیری بیانجامد و تذکر دهنده را مورد ضرب و شتم قرار دهند. امیدوارم روزی فرهنگ ما آنقدر غنی شود که دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم و مردم همه طرفدار و فعال محیط زیست باشند.

بنا بر اعلام یک منبع آگاه در این درگیری هر دو طرف دچار مصدومیت شده و در مراکز درمانی تحت مداوا می‌باشند، شخص خاطی در زمین خودش واقع در سعدآباد در حال آتش زدن درختی بوده که به دلیل تذکر گرفتن از سوی فعال محیط زیستی با هم درگیر می‌شوند. در حال حاضر نیز هر دو تحت درمان هستند و پس از بهبودی و کسب اطمینان از سلامت ایشان روال قضایی دنبال خواهد شد.

منبع: