دمای هوا در استان به ۵۰ درجه می رسد
براساس پیش بینی نقشه های هواشناسی دمای هوا دراستان بوشهر از اوایل هفته آینده روند افزایشی گرفته و به آستانه ۵۰ درجه می رسد.
كدخبر: 109705
1398/04/27

به گزارش «پیغام»کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر در گفت و گو با ایرنا گفت: در ۲۴ ساعت گذشته شهرهای برازجان و خورموج با ۴۳ و اهرم با ۲۸ درجه سانتیگیراد به ترتیب بیشترین و کمترین میزان دما را در استان بوشهر تجربه کردند.

پیام مساعدی افزود: همچنین بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از امروز علاوه بر کاهش سرعت وزش باد و تلاطم دریا، جهت جریانات نیز بتدریج به جنوبی تغییر می‌یابد.

وی یادآور شد: در ساعاتی از عصر و امشب نیز برای مناطق جنوبی و شرقی استان بوشهر علاوه بر افزایش پوشش ابر، احتمال ناپایداری‌های موقت جوی دور از انتظار نیست.

مساعدی ادامه داد: برای ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا قسمتی ابری، گاهی همراه با غبار محلی و وزش ملایم باد و در برخی نقاط بویژه مناطق مرتفع جنوبی و شرقی همراه با رشد ابر و احتمال وقوع ناپایداری موقت جوی پیش بینی شده است.
وی گفت: در این مدت جهت وزش باد به طور غالب شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت، و از عصر امروز جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۸ تا ۲۸ کیلومتر در ساعت پیش بینی می شود.
مساعدی بیان کرد: برای ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا در سواحل استان ۶۰ تا ۱۲۰ سانتی متر و در فاصله دور از ساحل گاهی تا ۱۵۰ سانتی متر و از امشب در همه سواحل استان ۳۰ تا ۹۰ سانتی متر پیش بینی شده است.
وی گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ۰۲:۴۸ بامداد، مد اول ۰۹:۱۹، جزر دوم ۱۶:۵۵ و مد دوم ۲۳:۱۶ خواهد بود.

 

منبع: