درخواست صنعت و معدن استان بوشهر از شورای عالی صادرات
پیغام: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با توجه به اهمیت فعال شدن خط کشتیرانی بوشهر-قطر و بالعکس در زمینه جذب گردشگر و صادرات و به دنبال آن ارز آوری پیشنهاد داد شورای عالی صادرات در زمینه تامین سوخت این کشتی همکاری کند.
كدخبر: 109711
1398/04/27

به گزارش «پیغام» سید حسین حسینی محمدی در نشست بررسی ظرفیت های صادراتی استان بوشهر افزود: در این زمینه انتظار است برای مدت ۶ ماه تا یکسال بخشی از هزینه های حمل و نقل کشتی یاد شده در زمینه تامین سوخت فراهم شود.

وی بیان کرد: استاندار بوشهر پیگیری هایی در این ارتباط با وزیر نفت داشته که امیدواریم با تحقق این مهم خط کشتیرانی بوشهر- قطر و بالعکس با هدف توسعه صادارتی استان بوشهر فعال شود.

حسینی محمدی اظهار داشت: صادرات غیرنفتی استان بوشهر به کشور قطر سال گذشته با ۶۲ درصد افزایش از ۹۶ به ۱۱۷ میلیون دلار رسید.

وی گفت: در سه ماه نخست سال جاری حدود ۳۶ میلیون دلار صادرات غیر نفتی به کشور قطر انجام شد که این شاخص حکایت از رشد ۴۵ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دارد.

حسینی محمدی ادامه داد: از ۱۳ میلیون تن سیمان و کلینکر صادراتی کشور سه میلیون و ۱۰۰ هزار تن آن تولیدی استان بوشهر است.

وی بیان کرد: با وجود این چنین ظرفیتی احداث پایانه اختصاصی صادرات مواد معدنی در استان بوشهر امری ضروری است زیرا تحقق این قابلیت خدمات دهی به استان های همجوار را فراهم می کند.

سرپرست سازمان توسعه تجارت گفت: در ارتباط با خط کشتیرانی بوشهر- قطر این سازمان می تواند در صورت ارائه توجیه اقتصادی فعال شدن این خط کمک های مطلوبی داشته باشد.

محمد رضا مودودی افزود: این کشتی علاوه بر مسیر بوشهر-قطر و بالعکس می تواند در نوار ساحلی جنوبی کشور نیز برای فعالان اقتصادی خدمات دهی داشته باشد.

منبع: