هشدار پلیس فتا به شهروندان درباره خرید و فروش اینترنتی
رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: تا قبل از احراز هویت، خرید و فروش اینترنتی نکنند.
كدخبر: 109716
1398/04/29

به گزارش «پیغام» به نقل از ایسنا، سرهنگ تورج کاظمی در یک برنامه رادیویی اظهار داشت: متأسفانه خرید و فروش های مجازی و اینترنتی بدون فراهم شدن زیرساخت های لازم مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

وی افزود: توصیه می شود شهروندان در صورت تمایل به استفاده از این بستر و انجام معامله ابتدا احراز هویت صد درصدی را انجام دهند و فرد مورد نظر را قبل از انجام معامله و پرداخت وجه به طور کامل شناسایی کنند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با تأکید بر اینکه شهروندان قبل از دریافت کالا و خدمات به هیچ عنوان وجهی پرداخت نکنند گفت: کاربران در ابتدا باید کالای مورد نظر و سلامت آن را تایید و سپس اقدام به پرداخت ثمن معامله کنند. علاوه براین باید آدرس و اطلاعات طرف مقابل را به صورت کامل دریافت کنند تا در صورت مشکل امکان پیگیری در مراجع قضایی را داشته باشند.

سرهنگ کاظمی با اشاره به اینکه پلیس فتا درصدد احراز هویت کامل مدیران سایت های خرید و فروش اینترنتی است بیان داشت: به دلیل گستردگی موضوع و مشکلات مختلف، خود کاربران و شهروندان نیز باید احراز هویت را جدی بگیرند تا از تهدیدات مصون بمانند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در پایان تاکید کرد: سازمان های مربوطه باید بر این سایتها نظارت داشته باشند و موارد لازم را به مدیران آن ها گوشزد کنند.

منبع: