به گزارش«پیغام»، اردشیر مذکوری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به ابلاغ نحوه دریافت قبوض الکترونیکی برق به شهروندان محترم هماستانی، انتظار میرود مشترکان در اسرع وقت نسبت به آن اقدام کنند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر در این رابطه افزود: از تاریخ یکم مهرماه سال جاری قبض کاغذی برق حذف و صورتحساب تنها از طریق پیامک به آنان ارسال میشود.
وی بیان کرد: مشترکان در روش نخست برای اقدام در زمینه دریافت قبض به صورت پیامکی میتوانند با گرفتن کد دستوری *1* شناسه قبض# و ارسال آن به سر شمارههای 50001771121 و یا 20001521 اقدام کنند.
مذکوری ادامه داد: مشترکان گرامی در صورت تعویض خط تلفن همراه یا در صورت مستأجر بودن و تعویض منزل باید کد دستوری *2* را به سرشمارههای یاد شده ارسال و از این طریق نسبت به حذف شماره تلفن خود اقدام و سپس طبق روش یاد شده برای دریافت قبض به صورت الکترونیکی اقدام کنند.
وی اظهار کرد: در روش دوم برای اقدام در زمینه دریافت قبض به صورت پیامکی مشترکان میتوانند شماره تلفن سرپرستان خانوار را درب منازل خود به صورت حضوری به مأموران قرائت، ارائه دهند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر ادامه داد: مراجعه به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر و پورتال این شرکت به ترتیب روشهای دوم و سوم برای اقدام در زمینه دریافت قبض برق بهصورت پیامکی است.
وی افزود: این اقدام که با هدف کاهش مصرف کاغذ بهعنوان گامی مهم در تحقق مدیریت سبز از سوی وزارت نیرو در صورت تحقق بسیاری از مشکلات مشترکان از جمله تحویل نگرفتن قبض (به دلیل حضور نداشتن در خانه) و نیاز مراجعات حضوری برطرف خواهد شد.
مذکوری ادامه داد: با حذف قبوض کاغذی یک سوم نیروها در بخشهای قرائت و توزیع در بخشهای دیگر مشغول به فعالیت شده و هیچ نیرویی از شرکتهای توزیع برق اخراج نمیشود.
وی یادآور شد: شبکه توزیع اکنون در بخش اتوماسیون نیازمند توجه جدی است، زیرا صنعت برق با روشهای کهنه قبلی قابل مدیریت نیست.
این مسؤول عنوان کرد: برای اینکه مردم کمترین خاموشی دریافت و این شبکه گسترده مدیریت شود گام نخست باید حرکت به سمت اتوماسیون در بخش شبکههای توزیع محقق شود.