مرکز مهارت آموزی فنی و حرفه ای در پایگاه ششم شکاری بوشهر افتتاح شد
پیغام: در راستای توسعه آموزش های مهارتی در بخش های مختلف و همزمان با هفته ملی مهارت مرکز مهارت آموزی سربازان وظیفه با 8 کارگاه آموزشی در پایگاه هوایی ششم شکاری شهید یاسینی بوشهر افتتاح شد.
كدخبر: 109767
1398/04/31

به گزارش «پیغام»؛ فرمانده پایگاه ششم شکاری شهید یاسینی بوشهر در این آئین گفت: مهارت آموزی موضوعی بسیار مهم برای اشتغال یا کارآفرینی سربازان است.

سرتیپ دوم خلبان امیر علی اکبر طالب زاده افزود: سربازان به عنوان جامعه وسیع، نیروی جوان و ثروت ملی محسوب می شوند که براساس منویات رهبر معظم انقلاب ارتقای سطح مهارت‌های آنان باید در اولویت باشد.

وی بیان کرد: پیرو منویات رهبر معظم انقلاب به منظور هدفمندسازی سربازان شرایطی فراهم شد که این گروه از جامعه پس از خدمت علاوه بر دریافت گواهی پایان خدمت، حداقل گواهی یک مهارت فنی وحرفه ای رادریافت کنند.

فرمانده پایگاه ششم شکاری شهید یاسینی بوشهر گفت: پایگاه هوایی شهید یاسینی بوشهر برای توانمندسازی سربازان وظیفه در سطح کشور مقام دوم را کسب کرده است.

طالب زاده اضافه کرد: در گذشته دوره های مهارتی در چند کارگاه مهارتی و بصورت فشرده برگزار می شد ولی با افتتاح این مرکز بیش از ۱۰ حرفه مهارتی در هشت کارگاه بصورت منسجم و هدفمند به سربازان ارایه می شود.

وی ادامه داد: این آموزشها برای همه سربازان اجباری است و با این کار آینده شغلی سربازان تضمین می شود.

طالب زاده گفت: باید با هم‌افزایی موجب شویم سربازان پس از گذران دوره خدمت سربازی، مهارتی راکسب کنند و مشغول به کارشوند و این مهم با تعامل خوب پایگاه ششم شکاری، مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با حمایت فرمانداری بوشهر محقق شده است.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان بوشهر گفت: باتوجه به امکاناتی که دراختیار داشتیم کارگاه‌های آموزشی را درپایگاه هوایی تجهیز کردیم که بخشی از آموزش‌ها توسط مربیان فنی وحرفه‌ای و بخشی دیگر توسط نیروهای پایور حاضر درپایگاه که تخصص لازم را داشته و با استانداردهای فنی وحرفه ای آشنا هستند، ارائه می شود.

عبدالمجید دوراهکی خیاطی مردانه، مکانیک خودرو، تعمیر موبایل، چاپ و طراحی گرافیک، کامپیوتر، نقاشی ساختمان، بنای سفت کار، کاشی کاری دیوار و کف، نجاری، درودگری، جوشکاری، برق صنعتی، خبازی و آشپزی را از جمله رشته‌های ارائه شده در انی کارگاه آموزشی عنوان کرد.

وی ادامه داد: بنا به نیاز پایگاه هوایی و با تجهیز کارگاه‌های آموزشی دوره‌های جدید نیز در نیمه دوم سال جاری به حرفه‌های مهارتی این مرکز اضافه خواهد شد.

دوراهکی افزود: درسال ۹۷، هزارو ۲۰۰ سرباز در پایگاه ششم شکاری بوشهر آموزش‌های مهارتی را فراگرفته و جذب بازار کار شدند و امسال نیز هزار و ۵۰۰ نفر از سربازان این پایگاه آموزش‌های مهارتی را فرا می گیرند.

منبع: