از اهداء عضو بیماران مغزی تا بدهی های تامین اجتماعی
پیغام: اسکندر احمدنیا نویسنده و روزنامه نگار بوشهری در ستون "مرکر" شماره 807 هفته نامه پیغام در خصوص اخبار و مشکلات روزمره مردم و مسائل اجتماعی در شهر بوشهر نوشت:
كدخبر: 109938
1398/05/09

پیغام: اسکندر احمدنیا نویسنده و روزنامه نگار بوشهری در ستون "مرکر" شماره 808 هفته نامه پیغام در خصوص اخبار،مشکلات روزمره مردم و مسائل اجتماعی در شهر بوشهر نوشت:

 

 1  اکثر مردم، با تمام حس همنوع دوستیشان، در مواقع بذل و ایثار اعضا محوری، بیماران مرگ مغزیشان دچارتردید و شک شده اند، اصراری این نگارنده بر اثبات این مورد نداشته و ندارم، اما اکثریتی اغلب  نظرشان بر این است که در مواقعی، بیمار ما هنوز......  ناگهانی پیشنهاد اهدا عضو به آن ها می شود، اثبات این مورد سخت است وانشااله، تصوری بیش نیست. ولی در این رابطه خوب است که جانب احتیاط، هم برای عدم ایجاد سوتفاهم صاحبان و اقارب بیمار و هم عدم شکل گرفتن شایعاتی از این دست ،با تدابیری جامعتر رفتارشود، البته رسانه ها و بعضا دلالان خریدار و سوداگر هم که فرمی معامله گونه به آن بخشیده اند، امید است جامعه ی پزشکی و درمان ما روی انجام این مسئله با ظرافت  بهتری عمل نماید.

 2  درارتباط بدهی سنگین دولت به تامین اجتماعی از زمان دولت هشت ساله ی احمدی نژاد و صدارت قاضی مرتضوی بر این نهاد پرسابقه برداشت های قابل ملاحظه انجام پذیرفته است ،که متاسفانه دولت تدبیر وامید خلاف وعده های محقق نشده اش در این زمینه هم ماهرانه روزه ی سکوت گرفته است، اکنون قرار براین گذاشته شده است که با فروش مازاد ابزار و وسایل این سازمان مردمی از سقوط آن جلوگیری شود.

سال هاست که مستمری بگیران این سازمان سخت ترین دوران زندگی خود را درانبوهی از عذاب و نداری،آن هم در بحران تحریم وتورم، تجربه می کنند.چه دردناک است که مجلس هم دراین دست به دست شدن ماجرا در ردیف اولین است و متاسفانه در این فضا هیچ مسئولی هم برای حفظ جا و مقام خود حاضر به بیان این حقیقت تلخ نیست.

 3  کمیته ی امام خمینی به این نیت تاسیس شد که با شناسایی قشر ضعیف جامعه ،ریشه ی فقر را رصد و با ایجاد تشکیلاتی مددرسان از تکدی وتظاهر به تکدی عده ای سهل خور و تنبل نما پیشگیری نماید. آیا تا این مقطع درپیاده کردن این رسالت موفق بوده است؟ برای رسیدن به این پاسخ مهم واجتماعی هرچه خوش بینانه به روند عملکرد این نهاد  بنگریم،پاسخ منفی است. دربازار درکوچه و درخانه و.....درطول هرروز،یا دستی درسینه ات دراز شده است و یا موقع استراحت زنگ خانه ات به صدا در می آید و.....صندوق ها هم که از خانه ها گرفته تا .......در هرجای حضور مردم برپا ست،این سئوال بی پاسخ را هیچ کسی، حتی  نهاد پرتشکیلات خود کمیته هم هنوز پاسخ نگفته است  و..... حرف دراین رابطه زیاد است!

منبع: