رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده مضاربه صوری بوشهر
نماینده دادستان: ادریس حاجی پور ۴۴ هزار برگ چک از بانک‌های مختلف دریافت و در وجه مردم صادر می‌کرد
پیغام: جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده مضاربه صوری بوشهر امروز به ریاست قاضی عسگری در دادگاه انقلاب این استان برگزار شد.
كدخبر: 110021
1398/05/14

به گزارش «پیغام»، در این دادگاه به پرونده اتهامی ادریس حاجی پور به اتهام افساد فی‌الارض و اخلال در نظام اقتصادی و کلاهبرداری شکبه‌ای، محمدمهدی حاجی پور به اتهام معاونت در اخلال در نظام اقتصادی و مشارکت در کلاهبرداری کلان و محمد بهشتی به اتهام معاونت در اخلال در نظام اقتصادی رسیدگی خواهد شد.

قاضی عسکری در ابتدای جلسه گفت: پرونده ۳۲۱۷ شاکی دارد که در این میان، ۲۶۲۶  و ۵۰۰ نفر از ادریس حاجی پور و فرزندش محمدمهدی حاجی پور شکایت کرده‌اند.

به نوشته میزان؛ رئیس دادگاه بیان داشت: جمع کل بدهی متهمین ۱۸۷.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان است.

در ابتدای جلسه، رئیس دادگاه ضمن بیان اتهامات متهمین از نماینده دادستان خواست در جایگاه حاضر شده و کیفرخواست را قرائت کند.

حجت عبدالهی نماینده دادستان گفت: متهم ادریس حاجی‌پور بازنشسته اداره بندر از سال ۸۹ وجوهی از مردم را در قالب مضاربه دریافت کرده است.

وی با بیان اینکه متهم حاجی‌پور برای کسب اعتبار، افراد مذهبی و کارمندان دولت را وارد حلقه مضاربه می‌‌کند، افزود:  در مرحله بعد مراودات بسیار زیاد بانکی برقرار کرده و حدود ۴۴ هزار برگ چک از بانک‌های مختلف دریافت و در وجه مردم صادر می‌کرد.

نماینده دادستان گفت: متهم از این طریق مردم را امیدوار به سود بیشتر و امور واهی می‌کرد و در مرحله بعد افراد به عنوان واسطه و دلال وجوهی از مردم تحت عنوان واسطه دریافت و به متهم اصلی تحویل می‌دادند.

عبدالهی به عناوین اتهامی دیگر متهمان پرداخت و بیان کرد: متهم بهشتی به عنوان واسطه‌گری و معاونت وجوهی را از مردم دریافت و به متهم اصلی تحویل می‌داد که از این طریق سود‌هایی بدست می‌آورد.

وی افزود: متهم محمدمهدی حاجی پور فرزند متهم اصلی نیز با معاونت و واسطه گری وجوه را دریافت و به پدرش تحویل داده است و مشارکت در کلاهبرداری کلان از مردم داشته و تحویل متهم اصلی میداد، همچنین او به امیدوار کردن و ترغیب مردم به سود بیشتر و امور واهی متهم است.

نماینده دادستان بیان کرد: اتهامات متهم اصلی اخلال در نظام اقتصادی، افساد فی‌الارض، کلاهبرداری باندی و شبکه‌ای است و مبلغ مطالبات ۱۸۷ میلیارد تومان است، حدود ۵۰ میلیارد تومان از تعدادی از افرادی که سود کلان دریافت کرده بودند از مطالبات کسر و ۲۶ میلیارد تومان هم به مردم پرداخت شده است.

در پایان این جلسه، قاضی عسگری ختم رسیدگی را اعلام کرد و گفت: رای در زمان مقرر صادر خواهد شد.

منبع: