مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر:
42 میلیارد تومان مطالبات مراکز تشخیصی درمانی پرداخت شده است/ نسخه نویسی الکترونیکی در 3 شهر در حال انجام است
پیغام: مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر با بیان این که از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر 42 میلیارد تومان بابت مطالبات مراکز تشخیصی درمانی پرداخت شده است خاطرنشان کرد: از این میزان مبلغ 20 میلیارد تومان بابت مطالبات مراکز موسسات تشخیصی – درمانی در سال جاری بود، و مابقی مطالبات این موسسات مربوط به سال گذشته بود که پرداخت شده است.
كدخبر: 110034
1398/05/18

به گزارش «پیغام»، دکتر پرویز رمضانی در نشست با خبرنگاران که به مناسبت گرامیداشت روزخبرنگار برگزار شده بود، با بیان این که بیمه سلامت گام های موثر در دو سال اخیر در حوزه های مختلف متناسب با وضعیت اقتصادی و مالی کشور برداشته است، اظهار داشت: وظیفه سازمان بیمه گرمدیریت منابع سلامت،حفاظت مالی مردم در برابر هزینه های  بیمه سلامت است.

وی با بیان این که نسخه نویسی الکترونیکی در 3 شهر استان در حال انجام است، افزود: این خدمات از شهرستان گناوه آغاز و با ایجاد زیرساخت‌های لازم در زمینه دسترسی به سامانه تجویز نسخه الکترونیک و ارائه آموزش‌های لازم از ابتدای تیرماه پزشکان شهرستان‌های دشتی و دیلم نیز نسخه نویسی الکترونیکی را آغاز کردند.

رمضانی اضافه کرد: تلاش می شود با تأمین تجهیزات و امکانات لازم نسخه نویسی الکترونیک به همه شهرستان‌های استان بوشهر تعمیم داده شود.

وی با بیان این که در استان بوشهر ۵۱۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند، اذعان داشت: برای رفع هم پوشانی بیمه‌ای از سال گذشته اقدام شده و تاکنون حدود ۲۰ هزار نفر از افرادی که دارای بیش از یک دفترچه بیمه‌ بودند بر اساس ضوابط رفع همپوشانی شدند که در کنترل هزینه و منابع موثر بوده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر با بیان این که در حال حاضر همه مطب‌های بخشی خصوصی، داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها خدمات خود را به صورت الکترونیکی ارائه می کنند، افزود:  با بررسی صورت گرفته ۶۰ درصد خدمات ویزیت پزشکان در شهرستان گناوه به صورت الکترونیکی ثبت و به بیمه شده ها ارائه شده است.

وی اضافه کرد: براین اساس ویزیت پزشکان و تجویز ثبت نسخه‌ها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و از ابتدای تیرماه از پزشکان خواستیم کل خدمات ویزیت خود را به صورت الکترونیکی ارسال کنند.

وی با بیان این که عمده هزینه های بیمه سلامت، خدمات بیمارستانی است، بیان داشت: 60 درصد هزینه های بیمه سلامت ارائه خدمات بیمارستانی است که تا فرودین امسال به طور کامل، اردیبهشت75 درصد و خردادماه  25 درصد هزینه های بیمارستانی  پرداخت شده است .

رمضانی به خدمات ارائه شده به بیماره خاص اشاره کرد و اظهار داشت: بیماران هموفیلی، تلاسمی، ام اس و کلیوی که به عنوان بیمارن خاص شناخته می شوند 95 درصد خدمات به صورت رایگان دریافت می کنند، در حالی که بیماران صعب العلاج سرطانی که از بیماران خاص شناخته نشده هزینه های شیمی درمانی را به صورت 100 درصد در دو بیمارستان استان دریافت می کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر با بیان این که بیمه سلامت استان بوشهر برای ۶ هزار نفر از مددجویان کمیته امداد دفترچه بیمه صادر کرده است، گفت: براساس تفاهم نامه و قانون برنامه از ابتدای سال جاری پوشش بیمه‌ای همه مددجویان کمیته امداد به بیمه سلامت واگذار شد  که در همین راستا،1۵ هزار نفر از مددجویان کمیته امداد استان بوشهرتحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

منبع: