پیشنهادی برای واحدهای صنعتی بوشهر برای بکارگیری برترین های کنکور
پیغام: مدیر روابط دانشگاه خلیج فارس پیشنهاد کرد واحدهای صنعتی بوشهر برترین های کنکور این استان را بورسیه کنند.
كدخبر: 110062
1398/05/20

به گزارش «پیغام»؛ رضا نکیسا درگفت و گو با ایرنا افزود: اکنون که دانشگاه خلیج فارس به عنوان دانشگاه مادر استان مرزهای دانش را در می نوردد و مسیر اعتلا و توسعه را برای استان زر خیز و نخبه پرور بوشهر فراهم کرده نیاز است در  این راستا برترین های کنکور استان حمایت شوند.

وی بیان کرد: در این زمینه جا دارد صنایع استان پذیرفته شدگان بومی  رتبه های برتر کنکور سراسری  را با بورس تحصیلی در انتخاب این دانشگاه برای تحصیل در مقطع کارشناسی ترغیب کنند.

نکیسا یادآور شد: این مهم به عنوان یکی از مسئولیت های اجتماعی صنایع موجود در استان تاکنون مغفول مانده است.

وی ادامه داد: دانشگاه خلیج فارس در چند سال گذشته تمام توانمندی های  نیازمند توسعه علم برای ارتقا صنعت استان را به اثبات رسانده است.

نکیسا عنوان کرد: از نمونه های آن می توان به حضور دانشمندان برتر جهانی در این دانشگاه (برای پروژهای مشترک)، حضور در بین دانشگاه های یک درصد موثر دنیا و  رتبه های تک رقمی و دو رقمی در قبولی کارشناسی ارشد (و تدوام حضور در بین ده دانشگاه برتر در قبولی کارشناسی ارشد)، ایجاد مرکز رشد، مراکز کارآفرینی و نوآوری، ایجاد آزمایشگاه ها، کارگاه ها و هسته های پژوهشی متعدد اشاره کرد.

وی گفت: با توجه به ظرفیت هایی که برای کارآفرینی، نوآوری و بین المللی شدن دانشگاه در نظر گرفته شده صنایع استان باید از تنها دانشگاه جامع زیر مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری حمایت بیشتری کنند.

نکیسا یادآورشد: راه توسعه استان از مسیر پیشرفت و بالندگی دانشگاه می گذرد و هرچه کیفیت ورودی های این دانشگاه بالاتر باشد موفقیت های آن نیز بیشتر و سهم صنعت از این موفقیت ها نیز از قبل همین سرمایه گذاریها برای توسعه افزایش می یابد.

وی اظهار داشت: اکنون آنچه برای پیشرفت استان نیاز است در دانشگاه خلیج فارس مهیاست  و تنها همت و تلاش مضاعف صنایع حاضر در این منطقه را طلب می کند تا راه توسعه را با بورسیه تحصیلی نخبگان استان و اشتغال پس از دانش آموختگی را در همکاری با نهاد علم هموار تر کنند.

نکیسا ادامه داد: جذب نخبگان، صنعت را پویاتر، فرار مغزها و سرمایه انسانی و معنوی را کاش داده و امید به کار، اشتغال و فعالیت را در بین نخبگان برای ماندن در استان و حتی کشور تقویت می کند.

 

منبع: