همه زنبورداران استان موظف به دریافت مجوز اسکان هستند
پیغام: مطابق قانون نظام جامع دامپروری کشور، همه زنبورداران بومی و مهاجر استان بوشهر موظف به دریافت مجوز اسکان هستند و در صورت عدم دریافت مجوز، برابر مقرارت با آنها برخورد می‌شود.
كدخبر: 110063
1398/05/20

به گزارش «پیغام» به نقل از صدا و سیما مرکز بوشهر،کارشناس مسئول پرورش زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: با توجه به این که زنبورداران استان کوچ رو بوده و با شروع گرما به مناطق ییلاقی کوچ می‌کنند و در شهریور باز می‌گردند، باید در بازگشت از ییلاق با مراجعه به تعاونی زنبورداران یا جهاد کشاورزی نسبت به دریافت مجوز اسکان اقدام کنند.

فرید صادقی‌زاده افزود:با توجه به محدودیت پوشش درختان کنار و کثرت زنبورداران که برای تولید وبرداشت عسل کنار وارد استان می‌شوند ممکن است مشکلاتی به وجود آید بنابراین دریافت مجوز قانونی اسکان باعث جلوگیری از تضییع حقوق زنبورداران می شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت:با استقرار زنبورداران بومی و مهاجر در مناطق مختلف استان هر ساله بیش از هزار تن عسل کنار تولید می شود که این استان رابه قطب تولید عسل کنارکشورتبدیل کرده است .

افشین قطبی افزود: وجود بیش از 50 هزار هکتار درخت کنار در استان و استقرار زنبورداران در نقاط مختلف از شهریورماه تا آبان ماه باعث شده است عسل مرغوب و با کیفیت کنار تولید و برداشت شود. 

منبع: