پساب آلوده منطقه گازی نار و کنگان رها می‌شود
پیغام: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جم گفت: شکواییه‌ای علیه منطقه عملیاتی نار و کنگان مبنی بر رهاسازی پساب‌های آلوده به سمت محله چاه گله از توابع این شهرستان در مراجع قضایی طرح شد.
كدخبر: 110087
1398/05/22

به گزارش «پیغام» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدتقی محمدی بیان کرد: پس از دریافت شکایت‌هایی از اهالی روستای چاه گله از توابع شهرستان جم مبنی بر رها شدن پساب‌های آلوده منطقه عملیاتی نار و کنگان که منجر به آلوده کردن چاه آب دامداران آن محل شده بود، با همراهی مسئولان حفاظت و ایمنی( HSE ) از منطقه بازدید و از پساب نمونه برداری شد.

او ادامه داد: نمونه برای تشخیص شاخص‌های موجود به آزمایشگاه اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر و شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم فرستاده شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جم افزود: پس از ارائه نتایج نمونه برداری و آزمایش و محرز شدن آلوده بودن آب چاه و محیط پیرامونی، اخطاریه‌هایی صادر شد و با دادن مهلت برای پاکسازی محل موردنظر، روند پیگیری این موضوع ادامه یافت.

محمدی گفت: وقتی اقدامی درخصوص مهلت‌ها و اخطاریه‌های داده شده صورت نگرفت، به استناد ماده ۹ قانون حفاظت و بهسازی و همچنین ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، نسبت به این منطقه عملیاتی طرح شکواییه‌ای در مراجع قضایی داده شد.

وی عنوان کرد: این پرونده قضایی درحال پیگیری است.

منبع: