سرپرست مخابرات منطقه بوشهر:
حذف قبض های کاغذی از اول مهرماه/افزایش 4 برابری سرعت اینترنت مشترکین بوشهری
پیغام: سرپرست مخابرات منطقه بوشهر از حذف قبض های کاغذ تلفن ثابت وهمراه خبر داد و گفت: از اول مهرماه امسال قبض های کاغذی چاپ نخواهد شد و مشترکان می توانند از طریق سایت مخابرات ایران، شماره تماس 2000 و کد دستوری #2020* قبض های تلفن خود را پرداخت کنند.
كدخبر: 110098
1398/05/22

پیغام: سرپرست مخابرات منطقه بوشهر از حذف قبض های کاغذ تلفن ثابت وهمراه خبر داد و گفت: از اول مهرماه امسال قبض های کاغذی چاپ نخواهد شد و مشترکان می توانند از طریق سایت مخابرات ایران، شماره تماس 2000 و کد دستوری #2020* قبض های تلفن خود را پرداخت کنند.

به گزارش «پیغام» علی مهرپویا درنشست با خبرنگاران با بیان این که از سال گذشته طرحی به نام سورینو در بستر فیبر نوری ایجاد شده است، افزود: در این طرح مشتریان اینترنت ثابت مخابرات بوشهر به مشتریان vdsl  تبدیل خواهد شد و سرعت اینترنت را  به 4 برابر افزایش خواهد داد.

وی در ادامه اضافه کرد: با توجه به توسعه و ایجاد زیر ساختها ،سرویس مشتریان به اینترنت بر بستر فیبرنوری تبدل خواهد شد و در تلاشیم این کار تا پایان امسال در استان انجام شود.

سرپرست مخابرات منطقه بوشهر بیان داشت: در این طرح مشتریانی که از سرویس ای دی اس ال مخابرات استفاده می کنند اگر تغییر سرویس دهند هزینه آنها افزایش می باید در غیر این صورت نیاز به خرید اشتراک و تغییر مودم نیست و از این  بابت پولی از مشتری گرفته نمی شود.

وی با بیان این که ضریب پوشش تلفن همراه در تمام نقاط شهری و جاده ای استان وجود دارد، 108 درصد است، افزود: در نقاطی که پوشش تلفن همراه وجود دارد،85 د درصد پوشش اینترنت پرسرعت 3 گیگ و در 95 درصد نقطه تحت پوشش 4 گیگ ( فورجی) ارائه می شود.

مهر پویا در ادامه خاطرنشان کرد: در 171 نقطه  روستایی استان پوشش 3 گیگ و 100 نقطه پوشش 4 گیگ اینترنت وجود دارد .

اختلالات تلفن در شهرستان جم برطرف می شود

وی در پاسخ به سوالی درباره اختلالات تلفن در شهرستان جم گفت: مخابرات استان در این شهرستان برای رفع این مشکل با همکاری مسئولان شهرستان مسیر دوم فیبر نوری را اجرا کرده  که به لحاظ امنیتی ارتباط شهرستان را تضمین کند، که در دو هفته آینده این طرح نهایی می شود و تلفن همراه در مسیر فیبر نوری برقرار خواهد شد.

وی افزود: سعی شده با تقویت تیم‌های اجرایی اختلال تلفن همراه به کمترین میزان خود برسد با توجه به اینکه این شبکه ارتباط رادیویی دارند با مشکلات خاصی در منطقه روبه رو می شوند.

فیلترینگ هیچ ارتباطی به وزارت ارتباطات ندارد

مهر پویا درپاسخ به سوالی دیگری درخصوص موضوع فیلترینگ اظهار داشت: همان طوری که پیش از این وزیر ارتباطات هم مطرح کردند موضوع فیلترینگ هیچ ارتباطی به وزارت فناوری اطلاعات و شرکت مخابرات ندارد و این موضوع در جایی دیگر تصمیم گیری می شود و ما هم به عنوان یکی از اپراتورهای وزارت ارتباطات مجری سیاست های وزارتخانه هستیم و هیچ نقشی در این زمینه نداریم.

آمادگی مخابرات بوشهر برای تبدیل تلفن‌های ثابت خانگی در بستر فیبر نوری

وی با بیان این که بستر فیبر نوری در استان و مراکز شهرستانی اجرا کردیم، اذعان داشت: مخابرات بوشهر آمادگی تبدیل تلفن‌های ثابت خانگی در بستر فیبر نوری را دارد، گفت:  در شهرهای بوشهر، خورموج، کنگان، جم، گناوه و دیلم  آماده واگذاری سرویس فیبر نوری هستیم .

مهرپویا درادامه این مبحث با بیان این که تبدیل تلفن های ثابت خانگی در بستر فیبر نوری در نقاط مختلف شهر بوشهر قابل واگذاری است، افزود: مخابرات بوشهر در بهمن ماه امسال آماده واگذاری به همه مشتریان هم در بحث تلفن ثابت و هم در بحث اینترنت با سرعت 50 مگابایت مسکن مهر بوشهراست  که در این زمینه اطلاعه رسانی لازم صورت گرفته است.

وی همچنین اظهار داشت: در مسکن مهر صلح آباد بوشهر، مراکز تجاری، دولتی و صنعتی مجتمع 200 واحدی در خیابان آتش نشانی، بخشی از  خیابان های امام رضا، سنگی ، عاشوری و بیسیم آماده واگذاری تلفن ثابت واینترنت بر بستر فیبر نوری  هستیم.

مهرپویا در پاسخ به سوال دیگری در خصوص پهنای باند دراستان بوشهر بیان داشت: هر شرکتی که متقاضی استفاده از فیبر نوری پهنای باند باشد مخابرات بوشهر آماده ارائه خدمات به آنها است، در حال حاضر تعداد زیادی از این طرح در منطقه ویژه اقتصادی اجرا شده است.

سه راهکار برای حذف پیامک های تبلیغاتی

سرپرست مخابرات استان بوشهر درپاسخ به سوال دیگری درباره غیرفعال کردن پیامک های تبلیغاتی افزود: مشترکان می توانند با ارسال کد دستوری #800 *  ، تماس با اپراتور 9990  و یا با مراجعه به دفاتر خدمات ارتباطی می توانند برای حذف پیامک های تبلیغاتی اقدام کنند.

وی با بیان این که خیلی از کدهای خدماتی  به صورت غیرقانونی فعالیت می کنند و با شمارهایی که مجوز قانونی ندارد به مشترکان پیامک ارسال می کنند، افزود: در این زمینه وزیر ورود کرده و این کدهای خدماتی  مورد بررسی قرار گرفت مبالغ زیادی شناسایی  و شرکت های متخلف نیز مشخص شد و با دستور وزیر بخش زیادی از این مبالغ به مشترکان بازگشت داده شد.

هشدار به شهروندان بوشهری درباره برخی شماره تلفن های شبکه های تلویزیونی

مهرپویا با هشدار به شهروندان بوشهری درخصوص شماره های غیرقانونی در برنامه های تلویزیونی اظهار داشت: برخی شبکه های ماهواره ای و برنامه های کودک  شماره تلفن هایی را برای تماس با برنامه اعلام می کنند که این شماره ها به ظاهر ایرانی است و در واقع شماره معتبر ما نیستند، متاسفانه مشترکان از تعرفه این شماره ها بی اطلاع هستند و پس از برقراری تماس و معطل شدن پشت خط  متحمل هزینه های زیاد  بعضاً میلیونی می شوند.

2 هزار و 112 کیلومتر شبکه فیبر نوری در استان اجرا شد

وی با بیان این که در حال حاضر 2 هزار و 112 کیلومتر فیبر نوری در حوزه شهری، روستایی  و اختصاصی طراحی و اجرا شده است، گفت: در این بستر حدود 500 مشترک خانگی تلفن ثابت و اینترنت ارائه شده که  قابلیت افزایش تا 7000 مشترک را نیز دارد.
مهرپویا اضافه کرد: طرح تلفن ثابت بر بستر فیبر نوری  به خصوص در شهرستان جم، اینترنت  تری جی برای نقاط روستایی و فور جی برای برخی نقاط شهری و روستایی در هفته دولت در این شهرستان افتتاح خواهد شد.
وی گرانی و محدودیت ها برای تامین تجهیزات ،سرقت سیم و کابل در شبکه مخابراتی ، خسارت های برخی دستگاه های اجرایی به تجهیزات مخابراتی و ساخت و سازهای شخصی را از مهمترین مشکلاتی که مخابرات منطقه بوشهر با آن روبه رو است عنوان کرد.

 

 

منبع: