از سایت‌های اینترنتی «دارو» نخرید
پیغام: رئیس روابط عمومی انجمن داروسازان ایران گفت: باید توجه داشته باشیم که داروخانه اینترنتی صرفا یک وب‌سایت نیست بلکه این سایت‌ها باید متعلق به یک داروخانه‌ دایر باشند.
كدخبر: 110127
1398/05/23

به گزارش «پیغام»؛ حمید خیری رئیس روابط عمومی انجمن داروسازان ایران در گفت‌وگو با فارس،‌درباره فعالیت داروخانه‌های اینترنتی توضیح داد: داروخانه‌های اینترنتی در حال حاضر جایگاه مهمی را در دنیا به خود اختصاص داده‌اند که این موضوع با توجه به رشد تکنولوژی و اینترنت در کشور بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: به همین دلیل سازمان غذا و دارو به این موضوع ورود کرد و در این زمینه آئین‌نامه منسجمی را برای فعالیت این داروخانه‌ها تدوین و ابلاغ کرد.

خیری با بیان اینکه نکته قابل توجه در خصوص فعالیت این داروخانه‌ها این است که آنها محلی برای عرضه دارو نیستند، گفت: داروها باید صرفا از طریق داروخانه‌های فیزیکی و تحت نظر مسؤول فنی عرضه شوند.

رئیس روابط عمومی انجمن داروسازان ایران تأکید کرد: بر اساس مجوز سازمان غذا و دارو اینگونه داروخانه‌ها مجاز هستند اقلام غیردارویی نظیر تجهیزات پزشکی، آرایشی و بهداشتی و برخی اقلام ارتوپدی را به فروش برسانند.

وی گفت: باید توجه داشته باشیم که داروخانه اینترنتی صرفا یک وب‌سایت نیست بلکه این سایت‌ها باید متعلق به یک داروخانه‌های دایر باشند که در صورت نیاز بتوانند به افراد و بیماران مشاوره‌های لازم را ارائه داده و پاسخگوی سوالات آنها باشند.

خیری در پایان گفت:‌اینگونه داروخانه‌ها باید مسئولیت فروش هرگونه اقلام دارویی،‌بهداشتی و تجهیزات پزشکی را بر عهده بگیرند.

منبع: