شهردار بوشهر در نشست با خبرنگاران؛
آغاز به کارسامانه شفافیت شهرداری بوشهر/بودجه امسال روی۲ هزار و۲۰۰ میلیارد ریال بسته شده است
پیغام: شهردار بوشهر گفت: در راستای شفاف‌سازی فعالیت های مالی شهرداری و دسترسی شهروندان به اطلاعات مربوط به قراردادهای شهرداری و خریدها فاز اول سامانه شفافیت شهرداری بوشهر همزمان با هفته خبرنگار در سایت اطلاع رسانی شهرداری بوشهر فعال شد.
كدخبر: 110155
1398/05/25

پیغام: شهردار بوشهر گفت: در راستای شفاف‌سازی فعالیت های مالی شهرداری و دسترسی شهروندان به اطلاعات مربوط به قراردادهای شهرداری و خریدها فاز اول سامانه شفافیت شهرداری بوشهر همزمان با هفته خبرنگار در سایت اطلاع رسانی شهرداری بوشهر فعال شد.

به گزارش «پیغام»؛ سیدنورالدین امیری در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار برگزار شد ضمن تقدیر از زحمات و فعالیتهای اصحاب رسانه، از آنان خواست تا با فعالیت روشنگری در عرصه های مختلف، حس مطالبه گری را در بین مردم تقویت کنند.

وی اضافه کرد: خبرنگاران بازوی توانای مدیریت شهری هستند که می توانند راهنمای مسئولین بوده و به عنوان اتاق فکر مسئولین عمل کنند و ایده ها را انتقال داده و در راستای توسعه و عمران و آبادانی شهر به مجموعه مدیریت شهری کمک شایانی نمایند.

شهردار بندر بوشهر گفت: شهر پویا به دست خبرنگاران ساخته می شود زیرا تحلیل های سازنده و رساندن اخبار به گوش مسئولین و برجسته کردن اخبار توسط خبرنگاران صورت می گیرد که لازمه آن همدلی و همزبانی مدیریت شهری و شهروندان و اصحاب رسانه است.

وی در ادامه از آغاز بکار سامانه شفافیت شهرداری بوشهر خبر داد و افزود: با وجود برخی مقاومت ها، این اقدام در راستای شفاف سازی فعالیتهای مالی شهرداری و دسترسی شهروندان به اطلاعات مربوط به قراردادهای شهرداری شامل نام پروژه، نام پیمانکار، محل تامین اعتبار،میزان اعتبار،تاریخ انعقاد،شماره قرارداد مربوط به سال های 97 و 98 صورت گرفته و به تدریج با گزارش پیشرفت پروژه ها، بسته های سرمایه گذاری، گزارش تفریغ بودجه شهرداری تکمیل می شود.

امیری خاطر نشان کرد: همچنین خرید اقلام مورد نیاز شهرداری در قالب سامانه کشوری "ستاد" انجام می شود تا هم صرفه و صلاح شهرداری رعایت شود و هم شائبه ای درباره خریدها از بازار رخ ندهد.

شهردار بوشهر درخصوص بودجه شهرداری بوشهر بیان داشت: بودجه امسال شهرداری بوشهر روی ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بسته شده که این میزان در خوش بینانه‌ ترین حالت ۹۰ درصد آن به میزان یک هزار و ۹۸۰ میلیارد ریال تحقق پیدا می‌کند.

امیری اذعان داشت: از این میزان بطور میانگین یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال صرف پرداخت حقوق و مزایای کارکنان شهرداری می‌شود و از ۷۸۰ میلیارد ریال باقیمانده نیز بخشی از  باید صرف پرداخت پروژه‌ها، دیون سال‌های قبل و بخشی نیز باید صرف هزینه تیم‌داری شود.

امیری با بیان اینکه وقتی سفره مردم کوچک می شود درآمد شهرداری هم کم می شود، اظهار کرد: گاهی با وجود انتقال خواسته های عمومی به مسئولین، با توجه به شرایط اقتصادی کشور، بالا رفتن هزینه ها در تمامی زمینه ها، ضابطه و امکانات، منابع مالی و انسانی اجازه نمی دهد که تمامی خواسته های به حق مردم محقق شود.

وی در ادامه افزود: این در شرایطی است که علیرغم توجه به تمامی مسائل و موضوعات شهری وظیفه حمایت از تیم فوتبال شاهین شهرداری بوشهر را هم با افتخار داریم و این در حالی است که تاکنون ریالی بابت کمک به این تیم محبوب، پرافتخار و مردمی دریافت نکرده ایم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع: