دوم شهریور،نخستین سفر کشتی مسیر بوشهر-قطر
پیغام: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از انجام نخستین سفر کشتی بوشهر-قطر همزمان با هفته دولت خبر داد.
كدخبر: 110211
1398/05/31

به گزارش «پیغام»، سیاوش ارجمندزاده  بیان کرد: کشتی گراند فری به عنوان کشتی پیش بینی شده برای مسیر بوشهر-قطر و بالعکس دوم شهریورماه سفر خود را از بندر بوشهر به مقصد بندر حمد کشور قطر ترک می‌کند.

او افزود: در قالب این سفر امکان حمل انواع بار در قالب پالت و کانتیتز از جمله کانتینر‌های یخچالی فراهم است و فعالان اقتصادی سراسر کشور می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: با توجه به هزینه زیاد حمل و نقل هوایی پیش بینی شده کشتی گراند فری با تسهیل سازی در زمینه حمل بار افق تازه‌ای را فراروی مراودات تجاری ایران و قطر با محوریت استان بوشهر بگشاید.

ارجمند زاده  عنوان کرد: با توجه به روند مناسب صادرات ایران به قطر پیش بینی شده حجم صادرات کنونی به کشور یاد شده به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند.

او گفت: در آینده‌ای نزدیک زمینه حمل و نقل مسافر نیز در محور بوشهر-قطر از طریق کشتی گراند فری فراهم می‌شود که این مهم رونق بخش گردشگری استان خواهد بود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: این کشتی ۱۴۴ متر طول، ۲۶ متر عرض، ۵۰۰ تخت در قالب ۲۵۰ اتاق و هزار و ۳۰۰ صندلی دارد و می‌تواند در پنج کلاس مسافر جابه‌جا کند.

منبع: