کارگاه حقوق رسانه با "عنوان بایدها و نبایدهای خبرنگاری" درگناوه برگزار شد+عکس
پیغام: کارگاه حقوق رسانه (بایدها و نبایدهای خبرنگاری) به همت خانه سازمان های مردم نهاد گناوه و با حضور رسول سعادت نیا وکیل پایه یک دادگستری مدرس این کارگاه در شهرستان گناوه برگزار شد.
كدخبر: 110300
1398/06/10

به گزارش«پیغام»؛رسول سعادت نیا در ابتدای این کارگاه با  تعریفی،روزنامه نگاری را یک حرفه دانست و اظهار داشت: رسالت خبرنگاری و سود انگاری چهار مفهوم اصلی  است که هر روزنامه‌نگار با آن روبرو است و هیچ یک نباید قربانی دیگری شود.

وی با اشاره به  آزادی بیان در کار روزنامه نگاری افزود: اصل ۲۴ قانون اساسی اصل آزادی بیان است و طبق این اصل از  قانون، اصل بر آزادی بیان در رسانه‌هاست و نشریات و مطبوعات در بیان مطالب آزادند و تنها در جایی که قانون استثناء کرده است اجازه‌ قلم زدن و انتشار ندارد.

این وکیل پایه یک دادگستری بیان کرد: طبق قانون آزادی بیان،رسانه ها تنها در دو مورد مطالبی که مخل مبانی اسلام و یا مخل حقوق عمومی باشند حق انتشار را ندارند.

وی خاطرنشان کرد:گرایش سیاسی و غیره نباید در خبرنویسی خبرنگار تاثیر بگذارد و رسانه‌ها باید واقعیات را آنگونه که هست با رعایت اصل بی طرفی بیان و منعکس کنند.

سعادت نیا یادآور شد: رسانه ها باید قانونی و پشت سر قانون قانون حرکت کنند و با حرکت پشت سر قانون هیچ مقام مسئولی حق جلوگیری از آزادی بیان قانونی آنها را نخواهد داشت.

وی گفت:مواردی ممنوع در رسانه ها از قبیل دروغ، تحریف حقیقت،شایعه پراکنی،سرقت ادبی، توهین،تعرض به حریم خصوصی افراد، تبلیغ موارد خلاف قانون و شرع  و مواردی از این قبیل جرم محسوب می شود و مجازات قانونی دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع: