گناوه رتبه اول چاقی در استان را دارد
گناوه رتبه اول استانی چاقی و اضافه وزن را داراست
كدخبر: 110302
1398/06/10

به گزارش «پیغام»؛ مسئول بهبود تغذیه شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: با توجه به درصد افراد مبتلا به اضافه وزن و چاقی که در گروههای سنی نوجوانان، جوانان و میانسالان این شهرستان وجود دارد، مردم باید از مصرف مواد غذایی  پرچرب حیوانی مانند گوشت، شیر و لبنیات  بیش از حد پرهیز کنند.

اسما صیادنیک اظهار داشت: مصرف بیش‌ از حد چربی‌ و روغن‌  علاوه بر چاقی،  خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان سینه و پروستات را افزایش می‌دهد.

وی گفت: انواع فست فودها نظیر پیتزا، سوسیس، همبرگر و کالباس دارای مقدار زیادی چربی است و در ماه بیشتر از یک بار نباید مصرف شوند.

صیادنیک افزود: غذاهایی مانند کباب کوبیده، کله‌پاچه، مغز، دل و قلوه دارای مقدار زیادی چربی بوده و در مصرف آن‌ها باید دقت و اعتدال شود.

مسئول بهبود تغذیه شبکه بهداشت ودرمان گناوه بیان کرد:  برای پیشگیری از افزایش کلسترول بد خون به‌ جای روغن حیوانی و چربی‌های جامد و نیمه جامد از روغن‌های مایع مانند روغن‌زیتون، کلزا، کنجد، ذرت و سویا استفاده شود.

وی گفت: برای کلیه مبتلایان به چاقی در تمامی گروه‌های سنی و فیزیولوژیک در مراکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت، مراقبت بهداشتی توسط مراقبین سلامت و بهورزان انجام‌  و کارشناسان تغذیه  در مراکز خدمات جامع سلامت ، مشاوره  ارائه و رژیم غذایی برای آنان تنظیم می‌کنند.

صیاد نیک  با بیان اینکه رسالت واحد بهبود تغذیه، برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری ، بهبود امنیت غذایی و ارتقای کیفیت تغذیه آحاد مردم است، گفت:  بسته‌های آموزش تغذیه سالم که در مراکز خدمات جامع سلامت به مردم ارائه می‌شود راهی برای حفظ سلامت و تندرستی در جامعه است.

مسئول بهبود تغذیه شبکه بهداشت ودرمان گناوه  افزود: افراد مبتلا به‌ اضافه وزن و چاق در این شهرستان  برای ارتقای سطح سلامت خود به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه و از خدمات مشاوره تغذیه و رژیم‌درمانی بهره‌مند شوند.

منبع: