صف کشیدن برای شکر از بوشهر رخت بربست
پیغام: با تثبیت قیمت شکر در چندماه اخیر و کاهش چشمگیر قیمت شکر خارجی التهاب بازار به صورت کامل فروکش کرد و صف کشیدن برای شکر از شهرستان بوشهر رخت بربست.
كدخبر: 110314
1398/06/11

به گزارش «پیغام» روابط عمومی اتاق اصناف مرکز استان بوشهر نوشت، با تثبیت قیمت شکر در چندماه اخیر و کاهش چشمگیر قیمت شکر خارجی نسبت به ماه رمضان وکاهش قیمت نوع خارجی این کالای استراتژیک تا ۴۵ درصد، باعث شد التهاب بازار به صورت کامل فروکش کند و کسی در جستجوی شکر نباشد.

بر اساس این گرازش، از زمانی که مدیریت عرضه این کالا در بازار بوشهر به اتاق اصناف مرکز استان محول شد این نهاد مدیریتی در راستای احقاق حقوق مردم مانع از ایجاد انحصار شد.

به همین منظور به کلیه واحدهای صنفی متقاضی عرضه شکر،با نرخ مصوب دولتی شکر عرضه نمود. حوزه نفوذ این اقدام تا آخرین روستاهای شهرستان هم بود. در نتیجه صف کشیدن برای شکراز شهرستان بوشهر رخت بربست.

در اقدام دیگر،اتاق اصناف بیش از ۸۰ تن شکر را به عنوان انبار ثبات دهنده قیمت درنظرگرفت و با تزریق این مقدار مانع از افزایش قیمت شد.

نکته حایز اهمیت دیگر این بودکه این کالا به دست واحدهای صنفی که پایه تولیدات آنها شکر بود نیز رسید.

علاوه بر این سهمیه شکربرای ماه هایی نظیر شعبان، رمضان، محرم و صفر که ماه نذورات مردمی است نیز درنظرگرفته شد.

برنامه ریزی برای توزیع این کالا باعث شد که در آستانه ماه محرم که با افزایش چشمگیر مصرف شکر مواجه هستیم هیچ مشکل و یا بحرانی برای عرضه این کالا وجود نداشته باشد.

منبع: