موتور استعدادیابی فوتبال در «اهرم» خاموش شده است
در حالی که استعدادهای خوبی در شهر اهرم و مرکز شهرستان تنگستان در زمینه ورزش محبوب فوتبال وجود دارد متاسفانه موتور استعدادیابی در این شهر خاموش شده است و هیچ حرکتی ندارد.
كدخبر: 110339
1398/06/12

به گزارش«پیغام»به نقل از فارس، در حالی که استعدادهای خوبی در شهر اهرم و مرکز شهرستان تنگستان در زمینه ورزش محبوب فوتبال وجود دارد متاسفانه موتور استعدادیابی در این شهر خاموش شده است و هیچ حرکتی ندارد.

اگر کمترین انرژی در راستای استعدادیابی ورزش محبوب فوتبال در شهر اهرم مرکز شهرستان تنگستان گذاشته شود چه استعدادهای درخشانی که از گوشه و کنار این دیار شناخته خواهد شد اما متاسفانه که به این مهم در اهرم اهمیتی داده نمی‌شود.

انگار قرار نیست فوتبال شهر اهرم در رده‌های پایه شروع به فعالیت کند در حالی که استعدادهای زیادی در این شهر و شهرستان در رشته فوتبال وجود دارد و متاسفانه چون شناخته نمی‌شود همین جا و در حد همین شهرستان مانده و هیچ استفاده‌ای از آن‌ها نمی‌شود.

با بررسی‌ها به این نکته می‌رسیم که هر چند امکانات در حد ایده‌آل وجود ندارد ولی به اندازه‌ای که این استعدادها به رشد و شکوفایی برسد، هست و متاسفانه باشگاه‌های اهرم هیچ فعالیتی در رده‌های پایه انجام نمی‌دهند و فقط به بزرگسالان اهمیت می‌دهند.

با اندکی واکاوی و وضعیت فعالیت تیم‌های پایه در شهر اهرم به این نقطه می‌رسیم که از شهر اهرم در رده‌های پایه لیگ‌های استان فقط دو تیم در رده جوانان فعالیت می‌کند که یکی از این دو تیم امید اهرم است که چند سالی با مدیریت حیدر گرامی یکی از بزرگان فوتبال شهر اهرم در حال فعالیت است، هر چند گرامی با هزینه بالا در فوتبال از تنها نماینده شهر خود در لیگ برتر جوانان استان دفاع می‌کند و جای تقدیر و تشکر دارد ولی این برای شهر بزرگ اهرم کافی نیست.

البته در سالهای اخیر  تیم خیبر اهرم نیز در زمینه فعالیت رده‌های پایه دستی در آستین داشت و در همه رده پایه فوتبال فعالیت می‌کرد که متاسفانه به دلیل مشکلاتهای که وجود داشت این تیم در هیچ رده‌ای هم اکنون فعالیتی ندارد که جای بسی افسوس است.

وقتی دلیل را از چند باشگاه جویا شدیم دلیل فعالیت نکردن خود را نبود بازیکن و هزینه مالی عنوان کرده‌اند که اگر مدیرعاملان باشگاهای اهرم در رده‌های پایه فعالیت می‌کردند مشکلی در زمینه بازیکن نداشته یا اگر هم داشتند کمتر بود.

تیم‌های بزرگ در کشور در رده‌های پایه فعالیت خوبی دارند مثل تیم‌های بزرگ پرسپولیس و استقلال در بیشتر رده‌ها فعالیت دارند.

وقتی می‌بینیم تیم شاهین شهرداری بوشهر  فعالیت خوبی در رده پایه دارد و توانسته در سه رده پایه در لیگ برتر کشور حضور داشته باشد یا باشگاه پارس برازجان با مدیریت خوب توانسته در همه رده‌ها در استان و کشور فعالیت کند و نیز باشگاه‌های دیگر استان نظیر استقلال بوشهر، امید گناوه و...  در رده‌های پایه فعالیت خوبی انجام داده‌اند این درس عبرت برای فوتبالی‌های اهرم است که تکانی به خود دهند و این ورزش محبوب را از وضعیت اسفناک خود خارج کنند.

در این شرایط باید پرسید چرا مدیران باشگاههای اهرم علیرغم اطلاع از سود آوری فعالیت در رده‌های پایه همچنان از این مهم غافل شده و باز هم نسبت به این رده‌های سنی بی‌توجه هستند.

با این حال وقتی قرار است نتیجه نهایی به بهترین صورت ممکن حاصل شود، باید مدیران ورزش اهرم یه تکانی به خود دهند و آنچه سهم فوتبال اهرم هست را با تمام انرژی به آن برسانند ولی آنچه امروز می‌بینیم چیزی جز  ناکامی در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و امیدها نیست که نیست.

مسؤولان شهرستان فرماندار تنگستان، اداره ورزش و جوانان شهرستان و هیات فوتبال تنگستان برای حل کردن این موضوع فکری کنند شهری که در سالهای اخیر بیشترین رده در شهرستان و استان داشت الان در هیچ رده فعالیت نمی‌کند و باید فکری به حال ورزش اهرم کنند که بدتر از این نشود.

شهر اهرم دارای دو مدرسه فوتبال در حال فعالیت هستند که با بازیکنان خوب و آینده دار در این دو مدرسه فوتبال وجود دارد که متاسفانه آینده این بازیکنان خوب و آینده‌دار نامعلوم می‌باشد.باشگاه‌ها می‌توانند در رده‌های مختلف در لیگ شهرستان و استان از این بازیکنان آینده‌دار استفاده کنند.

منبع: