خانواده‌های زندانیان موادمخدر استان بوشهر حمایت می شوند
پیغام: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با تاکید بر شناسایی خانواده‌های زندانی در معرض آسیب گفت: صیانت و حمایت از خانواده‌های زندانیان مواد مخدر استان بوشهر باید در دستور کار قرار بگیرد.
كدخبر: 110344
1398/06/12

به گزارش«پیغام» به نقل از تسنیم، مجید خورشیدی در نشست کمیته مشارکت‌های مردمی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر با بیان اینکه سمن‌ها چشم بیدار جامعه هستند اظهار داشت: سازمان‌های مردم نهاد اشتباهات و خطاهای مسئولان در عرصه ناهنجاری‌های اجتماعی به موقع یادآور می‌شوند که این خود جایگاه‌های سمن‌ها در جامعه را نشان می‌دهد.

وی، با قدردانی از دستگاه‌های اجرایی در راستای مقابله با مواد مخدر و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نقش مهم و ارزنده‌ای دارد و روحانیون در این عرصه فعالیت‌های قابل توجهی می‌کنند.

معاون استاندار بوشهربا اشاره به فعالیت 800 وعاظ سازمان تبلیغات اسلامی استان بوشهر در ماه محرم خاطر نشان کرد: 800 روحانی این نهاد تبلیغی در دو ماه محرم و صفر برنامه‌های متنوعی در شهرها و روستاهای استان بوشهر در عرصه مقابله با آسیب‌های اجتماعی و ترویج فرهنگ علوی و حسینی انجام می‌دهند که خدمات آنان ستودنی است.

خورشیدی، با بیان اینکه محرم و صفر می‌توانند ماه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی باشند تصریح کرد: تجربه نشان داده که ماه‌های محرم و صفر نقش مهمی در کاهش آسیب‌ها دارد چرا که  مردم به صورت سنتی در یک فضای آماده اعتقادی و معنوی قرار می‌گیرند.

وی، محرم و صفر را محمل بسیار خوبی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی دانست و تاکید کرد:در دو ماه  محرم و صفر با استفاده از روحانیون می‌توان مردم  را در راستای کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش داد.

خورشیدی یکی از بزرگترین آسیب‌ها و منکرات را مسئله مواد مخدر دانست و با بیان اینکه این آسیب متاسفانه دامنگیر همه جوامع بشری شده است افزود: یکی از خانواده‌هایی که بشدت در معرض آسیب قرار دارند خانواده زندانیان مواد مخدر است که نیازمند مراقبت و حمایت هستند.

وی،با تاکید بر شناسایی خانواده‌های زندانی در معرض آسیب گفت:صیانت و حمایت از خانواده‌های زندانیان مواد مخدر استان بوشهر باید در دستور کار قرار بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با تاکید بر مراقبت و حمایت آموزش و پرورش از کودکان و دانش آموزان خانواده‌های در معرض آسیب و آسیب دیده گفت:شناسایی این خانواده‌ها باید مورد توجه قرار بگیرد تا بتوان به موقع از افزایش آسیب‌ها پیشگیری کرد.

وی با بیان اینکه فرزندان خانواده زندانیان مواد مخدر می‌توانند مولد آسیب برای خود و محیط پیرامونی باشند خاطر نشان کرد:همکاری دفتر اجتماعی و امور بانوان استانداری در شناسایی و حمایت از خانواده‌های زندانیان باید مورد توجه ویژه قرار دهند.

منبع: