افزایش ۲۰ درصدی پذیرش دانشجوی بومی در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر
پیغام: معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر گفت: پذیرش دانشجوی بومی در این دانشگاه نسبت به سال پیش، ۲۰ درصد افزایش یافته است.
كدخبر: 110363
1398/06/17

به گزارش «پیغام»؛ دکتر صمد اکبر زاده بیان کرد: بر اساس اعلام سازمان سنجش در سال تحصیلی جدید پذیرای ۳۷۰ دانشجوی جدید هستیم و با توجه به سهمیه اعلام‌شده رشته‌های پزشکی و پرستاری به ترتیب با تعداد ۶۴ و ۵۵ دانشجو بیشترین پذیرش را نسبت به سایر رشته‌ها به خود اختصاص داده‌اند.

او  با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر پنج دانشکده و ۳۵ رشته دارد، افزود: اکنون دو هزار و ۱۲۶ دانشجو در مقاطع تحصیلی مختلف در دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری و مامایی، پیراپزشکی و بهداشت و تغذیه تحصیل می‌کنند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عنوان کرد: این دانشگاه در مقطع تحصیلی کاردانی یک‌رشته، کارشناسی ۱۶ رشته، کارشناسی ارشد  ۱۰ رشته، دکتری حرفه‌ای دو رشته، دکتری تخصصی چهار رشته و دکتری پژوهشی دو رشته دارد.

اکبر زاده، زمان نام‌نویسی از دانشجویان جدید را هفته آخر شهریور اعلام کرد و افزود: برنامه زمان‌بندی‌شده نام‌نویسی از دانشجویان جدید پس از اعلام سازمان سنجش در پایگاه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به نشانی bpums.ac.ir اعلام می‌شود.

منبع: