دستور توقیف عملیات اجرایی یک طرح در گناوه
پیغام: دادستان عمومی و انقلاب گناوه گفت: عملیات اجرایی یک طرح در روستای چاهک از توابع این شهرستان بدلیل اعتراض های مردم و گزارش های واصله در رعایت نکردن ضوابط قانونی متوقف شد.
كدخبر: 110376
1398/06/17

به گزارش «پیغام»؛ حجت الاسلام حسن فیروز اردکانی در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: در این ارتباط چندین نفر از کارکنان مرتبط از ادارات مختلف احضار و دستور بررسی جامع و کامل به ضابطین خاص صادر شده است.

وی اظهارداشت: دادستانی در صورت احراز قصور از سوی شخص حقیقی یا حقوقی در اجرای این طرح ، بدون اغماض برخورد شدید کرده و نتیجه اقدام های صورت گرفته را به اطلاع مردم خواهد رساند.

دادستان عمومی و انقلاب گناوه گفت: متوقف شدن این طرح در راستای جلسه های متعدد کمیسیون صیانت از اراضی این شهرستان که باحضور ادارات متولی و روسای آنان برگزار شد و ضمن تاکید بر دقت برحفظ و صیانت از اراضی و بیت المال  تذکر لازم داده شد.

وی افزود: اجرای  هرگونه طرح توسط هر شخص حقیقی و حقوقی باید مجوز و استعلام های لازم انجام شده باشد و ادارات مرتبط  بر روند وضعیت پیشرفت آن بصورت مستمر نظارت  کنند و چنانچه اقدامی صورت نگیرد،  فسخ قرارداد شود.

مردم روستای گردشگری چاهک گناوه و شمار زیادی از فعالان و دوستداران محیط زیست  در چند روز اخیر در اعتراض به  اجرای طرح تولید و تکثیر لارو میگو در این منطقه  با تجمع کردن خواستار متوقف شدن آن شدند.

آنان اظهارداشتند:  زمین واگذار شده برای اجرای این طرح در طبیعت بکر و منحصر بفرد این روستای ساحلی  که سالانه پذیرای گردشگران متعدد داخلی و خارجی است، قابل توجیه نیست.

آنان همچنین  اجرای چنین طرحی را  افزون بر خطرات محیط زیستی در توسعه صنعت گردشگری که مورد تاکید دولت و باعث شکوفایی اقتصادی منطقه می شود در تضاد دانستند و خواستار انتقال آن به نقطه دیگری از شهرستان از جمله در شهرک شیلاتی رودشور بخش ریگ شدند.

مردم روستای چاهک می گویند:  این نقطه  در فصل زمستان و بهار محل تفریح مردم این شهرستان و گردشگران دیگر نقاط کشور است و در تمام ایام  جزو مراتع و محل نگهداری احشام ، آبشخور و آبریز نخیلات و پناهگاه امنی جهت پرندگان بومی و دریایی مهاجر و محل عبور دام اهالی که تنها شغل آنان بوده ، بشمار می‌آید.

منبع: