معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر:
۱۸ هزار تن به ظرفیت سردخانه‌ نخلستان‌های استان بوشهر افزوده شد
پیغام: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر از نهضت ایجاد سردخانه در باغات نخیلات استان خبر داد و گفت: در این راستا ۱۸ هزار تن به ظرفیت سردخانه‌های استان بوشهر افزوده شده است.
كدخبر: 110377
1398/06/17

به گزارش «پیغام»به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، سعید زرین‌فر در نشست کارگروه تخصصی خرما با بیان اینکه استان بوشهر از ظرفیت بالای کشاورزی برخوردار است اظهار داشت: این استان علاوه بر ظرفیت آبزی‌پروری در عرصه تولید محصولات کشاورزی نقش مهم و تاثیرگذاری دارد.

وی تولید محصولات گوجه فرنگی خارج از فصل را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: این استان در عرصه تولید محصول گوجه فرنگی خارج از فصل دارای ظرفیت بالایی و قطب تولید این محصول معرفی شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهراز ظرفیت بالای استان در عرصه تولید خرما خبر داد و خاطر نشان کرد: استان بوشهر در عرصه تولید محصول خرما از ظرفیت بالایی برخوردار است که سالانه افزون بر 164 هزار تن محصول، تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌شود.

زرین‌فر با اشاره به آغاز برداشت خرما در نخلستان‌های استان تصریح کرد:در راستای نگه‌داری و فرآوری محصول خرما، صنایع تبدیلی و ایجاد سردخانه در دستور کار قرار دارد که پرداخت وام برای احداث سردخانه به ظرفیت‌های مختلف در کنار زمین‌های کشاورزی مورد توجه قرار دارد.

وی از نهضت ایجاد سردخانه در باغات نخیلات استان خبر داد و گفت: در این راستا 18 هزار تن به ظرفیت سردخانه‌های استان بوشهر افزوده شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به برگزاری همایش دوم خرما در بوشهر افزود: همایش خرما در 21 آبان با هدف توانمندی‌ها و معرفی ظرفیت خرمای استان در عرصه تولید و صادرات برگزار می‌شود که سال گذشته نخستین همایش خرما موفق عمل کرد.

منبع: