زنجیر فروشگاه‌های زنجیره‌ای بوشهر به پای کسب و کارهای کوچک
پیغام: رئیس اتحادیه صنف خوار بار و لبنیات شهرستان بوشهر زنجیر فروشگاه‌های زنجیره‌ای بوشهر به پای کسب و کارهای کوچک گفت: در حال حاضر بازار بوشهر در تند باد فرانچایزها و شعبات فروشگاه‌های زنجیره‌ای است و هر روز بیشتر تحلیل می‌رود.
كدخبر: 110442
1398/06/23

به گزارش «پیغام»؛ عباس نامدارزاده  در گفتگو با فارس اظهار داشت: بازار کوچک بوشهر در معرض هجوم واحدهای صنفی بزرگ و زنجیره‌ای قرار گرفته است و هر روز یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای، زنجیری به پای کسب و کارهای کوچک شهرستان می‌بندد.

رئیس اتحادیه صنف خواربار و لبنیات شهرستان بوشهر افزود: این شرایط باعث شده عرصه حضور در بازار برای بازاریان تنگ شود و در روزهای اخیر یک فروشگاه زنجیره‌ای با اجاره یک فضای بسیار بزرگ از یک نهاد دولتی در محدوده‌ای نزدیک بازار باعث نگرانی بازاریان بوشهر شده است.

نامدارزاده تاکید کرد: فروشگاه‌های زنجیره‌ای هیچ نعمتی برای شهرستان‌ها ندارند، این واحدها مالیات خود را در مرکز می‌پردازند، گردش مالی آنها در پایتخت است و تنها، رنجی بزرگ از آنها برای بازار بوشهر برجای می‌ماند.

وی افزود: اگر این فروشگاه زنجیره‌ای نیز وارد رقابت درون محدوده بازار شود تعداد بسیار زیادی از واحدهای صنفی تعطیل می‌شوند.

رئیس اتحادیه صنف خوار بار و لبنیات شهرستان بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود اذعان داشت: بازاریان تا پای جان خود حافظ امنیت کشور هستند اما قرار نیست همیشه چرخ زیر آسیاب باشند، بدون شک تهدید شدن کسب و کارهای کوچک که با رانتخواری و ثروت‌های بادآورده صاحبان فروشگاه‌های زنجیره‌ای همراه است می‌تواند نارضایتی بازاریان را به بالاترین درجه برساند که این مهم به نفع جامعه و بازار نیست.

نامدارزاده افزود: از آنجا که بدنه مدیریت اقتصادی استان پژوهش محور نیست تاکنون هیچ یک از مدیران اقتصادی استان نتوانسته ارزیابی دقیقی از سود فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای استان بوشهر به جز خروج تعدادی از کسبه بوشهر از گردونه رقابت ارائه دهد.

وی خاطرنشان کرد: تعدد فروشگاه‌های زنجیره‌ای در بوشهر که همراه با قیمت گذاری‌های غیر واقعی تعدادی از کالاها است تنها مردم را به بازار و کسب و کار سنتی بدبین نموده است.

رئیس اتحادیه صنف خوار بار و لبنیات شهرستان بوشهر بیان داشت: در حال حاضر بازار بوشهر در تند باد فرانچایزها و شعبات فروشگاه‌های زنجیره‌ای است و هر روز بیشتر تحلیل می‌رود.

منبع: