۲۴۱ هزار دانش‌آموز در سال جدید دراستان بوشهر تحصیل می کنند
پیغام: سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به تحصیل ۲۴۱ هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی جدید، گفت: تلاش شده تا مهرماه هیچ کلاس درسی بدون معلم نباشد.
كدخبر: 110537
1398/06/30

به گزارش «پیغام»؛ غلامحسین حسینی در گفت‌وگو با  مهر اظهار داشت: تلاش‌های گسترده‌ای با همکاری سایر مسئولان استان برای آماده‌سازی مدارس استان بوشهر در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید صورت گرفته است.

وی با تاکید بر همکاری معلمان، دانش‌آموزان، مدرسه و اولیا خاطرنشان کرد: اتحاد و همکاری و مشارکت این اضلاع می‌تواند نقش مهمی در بهبود وضعیت تعلیم و تربیت داشته باشد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر از افزایش ۱۱ هزار نفر به جمعیت دانش‌آموزی استان بوشهر در سال جاری خبر داد و افزود: در سال تحصیلی جدید ۲۴۱ هزار دانش‌آموز در هشت هزار و ۲۸۷ کلاس درس استان بوشهر تحصیل خواهند کرد.

وی کمبود نیروی انسانی را یکی از چالش‌های اساسی آموزش و پرورش عنوان کرد و ادامه داد: تلاش شده تا این کمبودها با استفاده از شیوه‌های جایگزین جبران شود تا در ابتدای مهر شاهد کمبود نیروی انسانی نباشیم.

حسینی تصریح کرد: در بحث کمبود نیروی انسانی از بازنشستگان، نیروهای خرید خدمات آموزشی، معلمان تمام وقت و همچنین معلمان حق التدریس استفاده خواهد شد تا کلاسی بدون معلم نماند.

وی از تامین وسایل سرمایشی مدارس استان خبر داد و اضافه کرد: آموزش و پرورش استان بوشهر در ثبت نام دانش آموزان از استان‌های برتر بوده است و حدود ۹۵ درصد ثبت نام ها در مدارس انجام شده است.

 

منبع: