برنامه تبادل الکترونیکی اسناد بستری از مهر ماه اجرا می شود
پیغام: مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: از مهر ماه سالجاری برنامه تبادل الکترونیکی اسناد بستری در بیمارستانهای طرف قرارداد بیمه سلامت در استان بوشهراجرا خواهد شد.
كدخبر: 110551
1398/06/31

به گزارش «پیغام»؛پرویز رمضانی در آیین افتتاح دوره آموزشی اجرای برنامه تبادل الکترونیکی اسناد بستری که با حضور مسئولین دانشگاه علوم پزشکی و رؤسا و کارشناسان بیمارستانها برگزار شد گفت: با اجراي اين طرح علاوه بر اینکه در مصرف كاغذ و وقت صرفه جويي خواهد شد ؛ با توجه به اینکه اسناد و مدارك به صورت الكترونيكی پذیرش می شوند امکان رسیدگی برخط و رفع اختلاف در خصوص اسناد و تعامل مطلوب با ارائه دهندگان خدمات نیز فراهم خواهد شد.

وي همچنین قابلیت مطالعه و پژوهش حوزه های پزشکی برای محققان، تصمیم سازان نظام سلامت و نظام آماری کشور را از دیگر مزایای اجرای برنامه تبادل الکترونیکی اسناد بستری برشمرد و افزود: با اجرای این طرح علاوه بر فراهم شدن زمینه استفاده از پرونده الکترونیک سلامت ، با جمع آوری داده ها بصورت الکترونیکی امکان پردازش اطلاعات و تهیه گزارشهای مدیریتی نیز میسر می شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر با بیان اینکه این برنامه از مهر ماه سال جاری در بیمارستان های طرف قرارداد استان بوشهر اجرا خواهد شدگفت: اجراي اين طرح سبب میشود تا قوانين بيمه و راهنماهای بالینی به صورت مكانيزه و الکترونیکی اعمال شود و موجب شفافيت در بررسي خدمات ارايه شده به بيمه شدگان می گردد و مراحل پذیرش اسناد ، رسيدگي كارشناسي و پرداخت هزينه هاي بيمارستاني تسریع می یابد.

دوره آموزشی اجرای برنامه تبادل الکترونیک اسناد بستری در بیمارستان به مدت دو روز و از تاریخ 30 لغایت 31 شهریور ماه سالجاری به میزبانی اداره کل بیمه سلامت استان بوشهر برگزار خواهد شد.

منبع: