اجرای طرح یاری‌گران زندگی در مدارس استان بوشهر
پیغام: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهرگفت: طرح یاری‌گران زندگی برای آشنایی و جلوگیری از آسیب‌های مواد مخدر بین دانش آموزان در مدارس استان بوشهر اجرا می‌شود.
كدخبر: 110552
1398/06/31

به گزارش «پیغام»، ارسطو ترکمان منش در نشست جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک بازگشایی مدارس و مراکز آموزش عالی از تدوین طرح یاری‌گران زندگی خبر داد و اظهار داشت: این طرح در  ستاد مبارزه با مواد مخدر با هدف حس مسئولیت آحاد مختلف جامعه برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در بین جوانان و نوجوانان تدوین شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر نقش مهم اجرای طرح یاری‌گران زندگی را در رفع مشکل افرادیکه گرفتار معضل اعتیاد شده‌اند مهم دانست و تاکید کرد:  حفاظت از جوانان، نوجوانان و صیانت از بهبودیافتگان از مواد افیونی مخدر از دیگر برنامه‌های اجرای طرح یاری‌گران زندگی است.

وی، با بیان اینکه 45 درصد زندانیان کشور جرایم مواد مخدر دارند خاطر نشان کرد: در مجموع 70 درصد از زندانیان به صورت مستقیم و غیر مستقیم با جرایم مواد مخدر در ارتباط هستند که نشان دهنده آثار و تبعات مصرف مواد مخدر در بروز ناهنجاری و آسیب‌های اجتماعی است.

ترکمان‌منش، جرم 90 درصد از بانوان زندانی را در رابطه با مواد مخدر دانست و گفت: بیشترین مرگ و میرهای غیر طبیعی بعداز تصادفات در عرصه مصرف مواد مخدر است و استان بوشهر جزء استان‌های کمترین فوتی مواد مخدر معرفی شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر ریشه مواد مخدر در بروز ناهنجاری‌های اجتماعی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: بر اساس بررسی انجام شده عامل و ریشه 65 درصد همسرآزاری، 55 درصد طلاق، 30 درصد کودک آزاری،25 درصد قتل، 23 درصد نزاع و 20 درصد جرایم منافی عفت  مواد مخدر است.

وی، با تاکید بر بهره جستن از فضای مجازی برای مبارزه با مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده در سال تحصیلی جدید تمام دکه‌ها و مغازهایی که به مدارس و دانشگاه‌ها و خوابگاه دانشجویان منتهی می‌شود از وجود قرص‌های روان‌گردان و مواد مخدر پاکسازی می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر تبدیل مبارزه با مواد مخدر به گفتمان سازی اجتماعی را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: پیشگیری  و مصون و سالم سازی جامعه از مواد مخدر و قرص‌های روان‌گردان و آگاه سازی جامعه از تبعات این مواد در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

ترکمان‌منش از اجرای طرح یاری‌گران زندگی در مدارس استان خبر داد و خاطر نشان کرد: در طرح یاری گران زندگی که برای آشنایی و جلوگیری از آسیب‌های مواد مخدر بین دانش آموزان اجرا می‌شود امسال 20 درصد دانش آموزان استان بوشهر تحت پوشش قرار می‌گیرند.

منبع: